صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۶:۰۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 29
کد خبر: ۷۴۲۶
آخرین اخبار سیل کرمانشاه

هشدار سیل در کرمانشاه/ بارش یک فصل در یک روز

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با هشدار سیل در کرمانشاه گفت: سامانه بارشی جدید در راه است که با رسیدن آن در یک روز به میزان یک فصل بارش باران خواهیم داشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه، هشدار سیل در کرمانشاه جدی می شود و به گفته مدیرکل مدیریت بحران این استان، طی روزهای اول هفته به میزان یک فصل بارش باران خواهیم داشت که خطر سیل در کرمانشاه را جدی می کند.
 
هشدار سیل در کرمانشاه


جلیل بالایی در این جلسه اظهارداشت: از اوایل روز یکشنبه و دوشنبه آینده اوج پیک بارش را در استان داریم و بیشترین بارش به سمت شهر کرمانشاه است.

بالایی افزود: به گفته کارشناسان سامانه جدیدی که به آسمان کرمانشاه خواهد رسید، درمدت زمان 24 ساعت به اندازه یک فصل بارش باران را در پی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه فصل بهار فصل طغیان چشمه‌ها و رودخانه است، گفت: ظرفیت سدهای استان بیش از 90 در صد تکمیل است و با بارش‌های سیل آسا جدید نیاز به مدیریت بحران همه جانبه هست.

بالایی در ادامه سخنانش از اخطار سیل و آبگرفتگی به همه دستگاه‌ها خبرداد و افزود: از کلیه هم استانی‌ها میخواهم هر شهروند یک بحران‌یار باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: در پی بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور در روزهای آینده کلیه استانداران، فرمانداران و مدیران کل ادارت، بانک‌ها و ..  باید در حالت آماده باش کامل باشند و همه مرخصی‌ها تا پایان سامانه بارشی لغو می‌باشد؛ شرایط بحرانی و سخت پیش روی ماست؛ همه دستگاه‌ها و مدیران بایستی پای کار باشند.

بالایی از عموم مردم خواست در روزهای 11و 12 فروردین از تردد غیر ضروری جدا خودداری کنند.

دستور سرلشکر باقری برای همکاری کامل نیروهای نظامی
بالایی تاکید کرد: پیرو دستور سرلشکر باقری فرمانده‌هان ارتش، سپاه، مرزبانی، هوانیروز و نیروی انتظامی تمام امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌ها را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

دستور تخریب پل کمربندی غربی
مدیرکل مدیریت بحران استان، از دستور تخریب پل کمربندی غربی شهر کرمانشاه توسط استاندار خبرداد داد و افزود: به گفته استاندار احتمال طغیان رودخانه‌ها هست و این پل می تواند مشکل ساز باشد.

به گفته بالایی استاندار کتبا از شرکت آب منطقه‌ای خواسته یک تیم قوی مسئول ورود و خروج سدها قرار دهد، ممکن است از9 سد استان هر لحظه یکی یا چندتای آنها سر ریز کند؛ از این رو باید دریچه‌های ورودی و خروجی آب تنظیم شود و سدها کاملا تحت نظر باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به 3000 روستا در استان کرمانشاه، گفت: 1730 روستا بالای 20 خانوار هستند و  به موجب قانون دهیاران این روستاها مسؤولیت ستاد بحران روستاها را عهده دارند.

بالایی با اشاره به موج شدید بارش‌ها و خسارت ناشی از آن گفت: برآورد شده تا امروز 765  میلیارد تومان اعتبار بازسازی اماکن، راهها، پل‌ها و اراضی کشاورزی نیاز است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: