صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۴۲
  • پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 18 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 30
کد خبر: ۷۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

ماجرای افزایش وام مسکن یکم در سال 98

با رشد سریع قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان درخواست افزایش وام مسکن یکم را دارند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبر افزایش وام مسکن یکم طی روزهای قبل در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و همین باعث شده که متقاضیان وام مسکن بانک مسکن سردرگم باشند. این در حالی است که افزایش وام مسکن یکم صحت ندارد و پیش از این وزیر راه و مسکن آب پاکی را روی دست سپرده گذاران وام 160میلیونی مسکن یکم زوجین ریخته است.

 

 

در ابتدای زمستان 97 مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که این بانک منابع کافی برای افزایش وام مسکن یکم زوجین از 160 میلیون به 200 میلیون تومان در تهران و یا بیشتر را ندارد و تنها از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی اقدام به پرداخت وام می کند. او اضافه کرده بود که بانک مسکن برای تخصیص منابعی از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش سقف وام مسکن یکم را داده است.

 

افزایش وام مسکن اولی انفرادی

پس از آن وزیر مسکن در پایان سال 97 اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ برنامه ای برای افزایش وام مسکن یکم را ندارد و برنامه ها برای تقویت تولید مسکن است و تسهیلات ساخت مسکن تقویت خواهد شد. با این وجود پس از این اظهارات هر چند وام مسکن اولی زوجین افزایش نیافت، تحت فشار افکار عمومی وام خانه اولی افراد اگر یک وام درخواست کرده باشند تا 100 میلیون تومان افزایش یافت.

 

بر این اساس راهبرد معاصر اعلام می کند اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش وام مسکن یکم برای زوجین شایعه است و تا این تاریخ هیچ تصمیمی برای این منظور اتخاذ نشده و به نظر هم نمی رسد که طی ماه های آینده چینین تغییری اتفاق بیفتد.

 

هر گونه اخباری در این خصوص در اولین فرصت به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
با این مقدار وام تو روستاهای اطراف هم نمیشه خونه خرید!؟!
خدا ازتون نگزره...