صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 23
کد خبر: ۷۵۰۷۳

بورس در بهمن ماه صعودی خواهد ماند؟

بورس در دی ماه حدود ۲۰ درصد بازدهی منفی داشت و شاخص کل بیش از ۲۰ درصد ریزش کرد. به گونه‌ای که در میان بازارهای گوناگون، بورس بدترین عملکرد را از خود به جا گذاشت. اما آیا بازدهی منفی بورس در بهمن ماه جبران می‌شود؟

به گزارش راهبرد معاصر از روز استعفای قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار روند بازار سهام مثبت شد و از فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز کاسته شد. درباره آینده بورس دو دیدگاه وجود دارد. عده‌ای از کارشناسان عقیده دارند روند صعودی بورس پایدار نیست. اما برخی دیگر  می‌گویند بورس در بهمن ماه رشد ۲۰ درصدی را تجربه می‌کند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل مثبت شدن بازار سرمایه گفت: بورس به دلیل بازگشت تقاضا مثبت نشد بلکه به دلیل کاهش و از بین رفتن فشار فروش مثبت شد.

این کارشناس در رابطه با بورس گفت: از لحاظ بنیادین همه چیز آماده شروع روند صعودی است و گزارش‌های ۹ ماهه به شدت جذاب هستند. اما خریداران ترس دارند و سرمایه مورد نیاز و کافی در بازار سهام وجود ندارد.

این کارشناس در ادامه گفت: اگر تا پایان سال ۹۹ ریزش دلار نداشته باشیم بورس روندی صعودی خواهد داشت، اما در رابطه با بازدهی این بازار در بهمن ماه باید به معاملات چند روز آینده توجه داشته باشیم، هنوز پول به بازار وارد نشده است و اگر وارد نشود روند صعودی پایدار نخواهد ماند.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام نیز عقیده دارند روند صعودی بورس به دلیل عدم ورود نقدینگی پایدار نخواهد بود.

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: