صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18
کد خبر: ۷۵۴

بحران بزرگ در ارتش آمریکا

براساس نتایج بدست آمده از گزارش کمیسیون راهبرد دفاع ملی کنگره آمریکا، ارتش این کشور در رویارویی با تهدیدات اصلی خود با بحرانی بزرگ روبروست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس نتایج بدست آمده از گزارش 64 صفحه ای کمیسیون راهبرد دفاع ملی کنگره آمریکا، ارتش این کشور در رویارویی با تهدیدات اصلی خود با "بحرانی بزرگ" روبروست به گونه ای که این وضعیت یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

 

 

در همین راستا، نشنال اینترست در گزارشی نوشت: بحران جدی در دفاع ملی آمریکا در مرحله نخست به این نکته ارتباط دارد که برای مقابله با پنج تهدید اصلی آمریکا براساس ادعای مقامات واشنگتن - یعنی روسیه، چین، ایران، کره شمالی و تروریسم بین المللی ، واشنگتن باید تعداد زیادی ارتش داشته باشد که در این لحظه در پایین ترین سطح ممکن از زمان پایان جنگ جهانی دوم است.

 

 

در ادامه این نشریه تاکید می کند برخی کارشناسان در دولت و خارج از آن بازها به این مشکل اشاره کرده اند. نیروی دریایی آمریکا اعلام می کند که برای اجرای استراتژی دفاع ملی باید ۳۵۵ کشتی نظامی داشته باشد که در حال حاضر تعداد آنها ۲۸۶ عدد است. نیروی هوایی کشور به ۳۸۶ اسکادران نیاز دارد و اکنون تنها ۳۱۲ عدد در دسترس است. نیروی زمینی به نوبه خود معتقد است که باید ۵۰۰ هزار سرباز به جای ۴۷۶ هزار کنونی داشته باشد.

 

 

همچنین لازم به ذکر است ناکافی بودن نیروهای آمریکایی در اروپا و منطقه هند-اقیانوس آرام و همچنین نبود استراتژی برای مقابله با روسیه و چین از جمله ی این مشکلات هستند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: