صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۴۷
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 27
کد خبر: ۷۵۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا بازارگردان‌ها صف‌های خرید و فروش را جمع نکردند؟

اصلی‌ترین وظیفه بازار گردان‌ها افزایش نقدشوندگی سهم در بازار سهام است اما در جریان معاملات این هفته مشارکت بازارگردان‌ها در تسهیل معاملات بسیار کم بود، اما چرا بازارگردان‌ها از بازار حمایت نمی‌کنند؟

به گزارش راهبرد معاصر در جریان دو روز آخر معاملات بازار سهام، ناظر بازار پیامی مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها الزامی در انجام وظایف خود ندارند منتشر کرد، اما چرا بازارگردان‌ها صف‌های خرید و فروش را جمع نکردند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازارگردان‌ها گفت: چالش‌های اصلی بازارگردان‌ها عرضه و تقاضا است و بازارگردان موظف است زمانی که برای سهمی صف خرید تشکیل می‌شود جلوی صف خرید را بگیرد و زمانی که سهم صف فروش است سهم بخرد و نقدشوندگی سهم‌ها را بالا ببرد.

این کارشناس گفت: اتفاقی که در بحث عرضه افتاد این است که سهم‌ها ریزش زیادی داشتند و زمانی که صف خرید می‌شود بازارگردان نباید در این نمادها عرضه کند زیرا سهمی که صلاح زیادی داشته و ارزندگی زیادی دارد نیازی به عرضه بازارگردان ندارد اما زمانی که سهمی رشد کرده و اصلا عرضه ندارد بازارگردان باید وارد عمل شود.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازارگردان‌ها گفت: برخی از شرکت‌ها منابع کافی برای کار بازارگردانی در اختیار بازارگردان نمی‌گذارند و به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند.

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
بازار گردانی یعنی نوسان گیری . کد به کد . صف مصنوعی فروش . و مال مردم بردن و با دولت و خصولتیها خوردن . صبوری بورسیها تا چند روز دیگر مشخص میشود . دعوت با کلک تصرر به مردم . میستانیم چندین برابر . مطمئن باش حسن کلید باز دروع گو . علی برکت الله فعلا . از این هفتهدشروع میکنی سود دادن مثل ای تی اف . و گر نه با موجی از مالباختگان طرف خواهی شد نه عده ای پالایشی .دامروز را به یاد داشته باش . ااعتراض در سعادت اباد . پول مردم و سودشان حق ریسکشان است نه تو عقب افتادگیهایت را جبران کنی .