صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 30
کد خبر: ۷۵۷۶۷

اسامی شهرهای نارنجی کرونا

از امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۹ اسامی شهر‌های نارنجی کرونا اعلام شد. ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که می توانید اسامی آن ها را در زیر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسامی شهرهای نارنجی کرونا اعلام شد که بر اساس آن ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. با توجه به آخرین وضعیت شیوع کرونا و کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور نقشه ایران آبی تر شده است و اکثر شهرهای کشور در وضعیت آبی قرار گرفته اند. وزارت بهداشت با راه اندازی نرم افزار ماسک این امکان را به هم وطنان داده است تا قبل از سفر به منطقه و شهری خاص از موقعیت شهر مقصد خود مطلع شوند. در ادامه جزئیات بیشتر از آخرین رنگ بندی کرونا را بخوانید.

 

طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از شنبه ۱۱ بهمن ماه، ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

براساس آخرین به روزرسانی وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا براساس پایش‌های وزارت بهداشت، در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری، جویبار، قائم شهر، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار،بابل، آمل، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، رودسر و لاهیجان، صومعه سرا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

همچنین ۱۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۷ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند. 

 

در حال حاضر براساس پایش‌های وزارت بهداشت اغلب نقاط کشور بر اساس شیوع بیماری کرونا وضعیت پایداری دارند، اما طی روزهای گذشته و براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، شاهد افزایش تعداد بیماران بستری در برخی از شهرهای کشور خصوصاً شهر تهران هستیم، به طوری که براساس اعلام وزیر بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل عادی‌پنداری شرایط با کاهش مواجه بوده است. 

 

متأسفانه تاکنون ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر از بیماران در کشورمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به قوانین می‌تواند منجر به افزایش آمار فوتی‌ها و بیماران بستری مبتلا به کرونا طی روزهای آینده شود.

 

هفته گذشته با ایجاد ثبات نسبی در روند موارد بستری در استان مازندران، شهرستان‌های این استان، از وضعیت قرمز خارج شدند و ۱۸ شهرستان کشور نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند که با افزایش تعداد شهرهای آبی مواجه هستیم و تغییری در تعداد شهرهای نارنجی رخ نداده است.

 

مازندران ۲۲ شهرستان دارد و در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان این استان زرد است.

 

فهرست شهرهای نارنجی کرونا

 

 

استان مازندران: بهشهر، نکا، ساری، جویبار، قائم شهر، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار،بابل، آمل، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، رودسر

 

استان گیلان: لاهیجان، صومعه سرا 

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسید.

 

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۹۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

معرفی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت

 

اپلیکشین ماسک توسط وزارت بهداشت برای شهروندان تهیه شده که در آن برای کاهش قربانیان کرونا، نقشه شهر های درگیر کرونا در ایران به همراه نکات ضروری در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. برنامه ماسک وزارت بهداشت با هدف آگاهی بخشی به جامعه و کمک به نظام سلامت ایران توسط گروهی از نخبگان راه اندازی شد. برای معرفی و دانلود برنامه ماسک وزارت بهداشت این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

 

نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی‌تان را می‌توانید در نرم‌افزار ماسک ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید. همچنین می‌توانید با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلایتان به کرونا را بسنجید و اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید مطلع شوید، تا بتوانید احتیاط بیشتری برای مبتلا نکردن دیگران کنید.

 

معرفی نرم افزار ماسک 

 

«اگر می‌خواهید بدانید آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در شهر و محله‌ شما چیه و از مناطق آلوده دوری کنید؟ ⁧‫ماسک‬⁩ رو حتما نصب کنید.»

 

در ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید، هم می‌توانید با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلای خودتان به کرونا را بسنجید، و هم اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید مطلع شوید، تا بتوانید احتیاط بیشتری برای مبتلا نکردن دیگران کنید.

 

لینک دانلود برنامه ماسک

https://cafebazaar.ir/app/ir.covidapp.android

 

دانلود نرم افزار ماسک

 

مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار ماسک

 

 

سازندگان «ماسک» چه کسانی‌اند؟

 

ما تیمی از استادان، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و امیرکبیر هستیم که بلافاصله پس از تأیید ورود کرونا به ایران تصمیم گرفتیم به صورت داوطلبانه و بدون انگیزه‌های تجاری، به یاری هم‌وطنانمان بیاییم و در هماهنگی با مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان برجستهٔ علوم پزشکی و اپیدمیولوژی و با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها گامی در جهت کنترل شیوع کرونا و کاهش قربانیانش در ایران برداریم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: