صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 03
کد خبر: ۷۶۲۳۲

نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا

سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا به آدرس sida.medu.ir برای ثبت نمرات دانش آموزان به صورت یکپارچه ایجاد شد. در ادامه نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا را برایتان توضیح دادیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا به منظور یکپارچه سازی اطلاعات تحصیلی دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد.  با ثبت نمرات در سامانه سیدا توسط معلمان مدارس امکان پرینت کارنامه از سامانه سیدا میسر می شود. در ادامه جزئیات بیشتر از نحوه ورود نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا را بررسی می کنیم.

 

وزارت آموزش و پرورش کشور با راه اندازی سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir این امکان را برای مدارس فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات و نمرات دانش آموزان را از یک سامانه واحد دریافت کرده و یا در آن ثبت نمایند .

 

ثبت نمرات در سایت سیدا موجب می شود که ارزشیابی هر دوره از تحصیل دانش آموزان به صورت منظم و واحد ساماندهی شده و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به آن ها  دسترسی پیدا کرد .

 

ثبت نمرات در سامانه سیدا برای مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم به روش های متفاوتی انجام می شود و هر یک از مقاطع ذکر شده دارای اطلاعات مختلفی در فرم نمرات خود هستند .

 

نمرات دانش آموزان هریک از پایه های تحصیلی باید به درستی وارد سامانه سیدا شده و در این سایت ثبت شود چرا که وجود هر گونه اشکال در ثبت و ذخیره سازی نمرات در این سامانه باعث اخلال در تحصیل دانش آموز می گردد .

 

جهت راهنمایی بهتر معلمین مدارس در ادامه مقاله موارد مرتبط با نحوه ثبت نمرات در سایت سیدا از جمله ثبت نمرات هریک از مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را بررسی کرده و به شرح جزئیات هریک از آن ها می پردازیم .

 

 

راهنمای ثبت نمرات مقطع ابتدایی در سامانه سیدا

 

نمرات دانش آموزان در مقطع ابتدایی همچون روال تحصیلی مقاطع دیگر نبوده و نتیجه آزمون ها و امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت توصیفی در نظر گرفته می شود . نمرات ثبت شده در سامانه سیدا sida.medu.ir به عنوان نمره اصلی دانش آموزان در نظر گرفته شده و در کارنامه آن ها ثبت می شود .

 

به منظور ارائه جزئیات بیشتر در این بخش نحوه ثبت نمرات مقطع ابتدایی در سامانه سیدا به صورت راهنمای تصویری برای معلمین مدارس ابتدایی ارائه می گردد .

 

 راهنمای تصویری ثبت نمرات مقطع ابتدایی در سایت سیدا

 

 ابتدا آدرس سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir را در مرورگر وارد نمایید .

 

 

 در بخش ورودی سامانه نام کاربری ، رمز عبور و کد امنیتی درج شده را وارد کرده و روی گزینه ورود کاربران کلیک کنید .

 

 

در صفحه بازشده وارد قسمت مربوط به عملیات اولیه شده و گزینه مربوط به لیست کلاس و ورود نمرات را انتخاب نمایید .

 

 در سمت چپ صفحه ظاهر شده یک ستون به منظور ورود نمرات هر درس برای کاربر نمایش داده می شود .

 

 

 برای تعیین نمره در این بخش علاوه بر استفاده از صفحه کلید می توانید با کلیک کردن متوالی ماوس نمره مورد نظر خود را برای هریک از دانش آموزان ابتدایی درج کرده و  در نهایت روی گزینه ثبت نمرات کلیک کنید .

 

 

در صورتی که مایل به وارد کردن نمرات ریز سر فصل های هر درس باشد می توانید از ستون سمت چپ صفحه گزینه دروس و سر فصل ها را انتخاب نمایید .

 

 

 در مرحله بعد پس از انتخاب هریک از گزینه های ذکر شده در لیست نمرات به ازای هر سر فصل از دروس پایه انتخابی یک ستون به فرم مربوطه اضافه می شود .

 

 

 در انتها  نمره مورد نظر خود را در هر بخش وارد کرده و گزینه ثبت نمرات را انتخاب نمایید .

 

 

 

نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا/ فیلم

 

نحوه ثبت نمرات مقطع متوسطه اول در سامانه سیدا

 

دانش آموزان مقطع تحصیلی متوسطه اول در پایه هفتم ، هشتم و نهم به روش های مختلفی مورد ارزیابی و امتحان معلمان قرار می گیرند . با توجه به این که تعداد دروس ارائه شده در مقطع متوسطه اول نسبت به مقطع ابتدایی بیشتر بوده و مباحث گسترده تری در آن ها ارائه می شود لذا ثبت نمرات دانش آموزان مقطع متوسطه اول در سایت سیدا نیز به روش متفاوت تری از این مقطع انجام می شود .

 

جهت راهنمایی بهتر معلمین مدارس متوسطه اول در ادامه این بخش نحوه ثبت نمرات مقطع متوسطه اول در سامانه سیدا را به صورت راهنمایی تصویری شرح می دهیم .

 

 راهنمای تصویری ثبت نمرات مقطع متوسطه اول در سایت سیدا

 

 پس از طی کردن مراحل اولیه در صفحه بازشده ابتدا مشخصات کلاس و دروس مورد نظر خود را از سمت راست سامانه انتخاب کرده و اطلاعات مربوطه را مشخص نمایید .

 

 

 

 سپس با توجه به نمرات مورد نظر خود یکی از گزینه های مستمر و پایانی را انتخاب نمایید .

 

 

با انتخاب هریک از گزینه های ذکر شده در سمت راست سامانه لیستی از دانش آموزان کلاس و دروس ارائه شده ارائه می شود که در قسمت مربوط به هریک از آن ها نمره مورد نظر خود را وارد کرده و روی گزینه ثبت نمرات کلیک کنید .

 

 

 

نحوه ثبت نمرات مقطع متوسطه دوم در سامانه سیدا

 

ثبت نمرات دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در شاخه های نظری کاملا مشابه مقطع متوسطه اول بوده و تفاوت چندانی با این مقطع تحصیلی ندارد اما برای دروس پودمانی و کارگاهی به روشی کاملا متفاوت انجام می پذیرد .

 

با توجه به این که روش ارزیابی دانش آموزان در درس های عملی با ارزشیابی آن ها در دروس نظری متفاوت است لذا در این بخش نحوه ثبت نمرات دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته های هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش را بررسی کرده و در قالب یک راهنمای تصویری به شرح مراحل آن می پردازیم .

 

 راهنمای تصویری ثبت نمرات مقطع ابتدایی در سایت سیدا

 

 پس از ورود به سامانه و انتخاب بخش مربوط به ثبت نمرات ، درس پودمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید .

 

 در مر حله بعدی لیستی از ریز پودمان های مرتبط با این درس برای شما قابل مشاهده خواهد بود که باید یکی از این گزینه هارا انتخاب نمایید .

 

 پس از انتخاب پودمان مور نظر خود لیستی از دانش آموزان برای شما ظاهر می شود که باید نمرات دانش آموزان را در لیست مذکور وارد نمایید .

 

 

 ثبت نمره مستمر دانش آموزان با امتیاز دهی از بین اعداد 1 تا 5 و با انتخاب نوع آزمون که به صورت حضوری و غیر حضوری می باشد انجام می پذیرد .

 

 

 در نهایت علاوه بر کارنامه مربوط به دروس عادی دانش آموزان لیستی از نمرات دروس پودمانی دانش آموزان که توسط سامانه سیدا محاسبه شده است برای معلم قابل مشاهده خواهد بود که با تایید آن ها نمرات وارد شده ثبت و ذخیره سازی می شوند .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: