صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 07
کد خبر: ۷۶۶۸۳

تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی+ جزئیات

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به مطالبات و درخواست‌های زیاد این گروه، سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه هجدهمین جلسه گفتگوی هفته بیان کرد: ما امروز با وزارت کار پیرامون ۴ حوزه توسعه مهارت و کودکان بازمانده از تحصیل و رفع محرومیت‌های آموزشی و توسعه تعاونی‌ها و تقویت فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی گفتگو کردیم. سال گذشته زمینه‌های مشترک همکاری بررسی شده است و امروز توسعه تعاونی‌ها و ارائه همکاری‌ها و کمک‌های وزارت تعاون و کار به حوزه تعاونی‌های آموزش و پرورش محل بیشترین بحث بود و توافق نامه‌ای را امضا کردیم.

 

وی درباره در خصوص پرداختی‌های معلمان حق التدریسی نیز گفت: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداختش قاعده جدیدی وزن نکردیم بر خلاف اینکه گفتند ۳۵ دقیقه محاسبه شده است اینگونه نبوده و بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان از عملکرد همکاران دادند حق التدریس‌ها محاسبه شده اگر این عدد با فعالیت همکاران منطبق نیست گزارش بدهند تا بررسی شود.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره مابقی حقوق حق التدریسی‌ها توضیح داد: در حال حاضر کل حق التدریس را پرداخت نکرده‌ایم و نیمه امسال را هنوز پرداخت نکردیم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن را پرداخت کنیم. در واقع یک مبلغی که دریافت کردیم به استان‌ها ابلاغ کردیم و آن‌ها حق التدریس‌ها را محاسبه کردند و برای سال گذشته بوده است.

 

حاجی میرزایی در خصوص معلمان غیر رسمیکه مشمول استخدام هستند و به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و آزمون اصلح نیز گفت: آزمون اصلح کاملاً منطبق با قانون است و کسانی که یکسال دوره آموزشی ببیند باید یکسال بگذرانند چرا که این دوره‌ها تفننی نیست و جدی است. در پایان هر دوره آموزشی هم آزمونی گرفته می‌شود.

 

وی در پایان گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۴ سال است است و به این دلیل از ۲۲ سال به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد که سال گذشته متقاضیانی زیادی خواستار این تغییر بودند از این رو با برنامه این اقدام صورت گرفت./ مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: