صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۱۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 08
کد خبر: ۷۶۸۳۴

پیش بینی بورس فردا 21 بهمن

جو هیجانی بازار سهام پیش بینی بورس را سخت کرده است اما معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا همراه بود و بورس فردا نیز با افزایش تقاضا همراه است. طبق گفته کارشناسان فردا احتمالا بورس فردا مثبت خواهد بود. پیش بینی بورس فردا 21 بهمن را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر بورس در سال جاری دستخوش تغییرات تاثیرگذاری شد و به همین دلیل بازار سرمایه و بورس بیش از پیش دارای اهمیت شد. اما معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا همراه بود و بورس فردا نیز با افزایش تقاضا همراه است. طبق گفته کارشناسان فردا احتمالا بورس فردا مثبت خواهد بود. پیش بینی بورس فردا 21 بهمن را در ادامه بخوانید. 

پیش بینی بورس فردا 

در دقایق پایانی معاملات امروز بازار سهام، تقاضا در کلیت بورس افزایش پیدا کرد و به عقیده کارشناسان، بورس فردا نیز با افزایش تقاضا همراه است و این روند می‌تواند بازار هفته آینده را هم تحت تاثیر قرار دهد.

معاملات امروز بازار سهام روندی صعودی داشت و شاخص کل بعد از رشد حدود ۲ درصدی به یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به اینکه بورس در دقایق پایانی معاملات امروز با افزایش تقاضا همراه بود احتمالا بورس فردا مثبت خواهد بود. چون بورس فردا هم در ادامه بورس امروز است و احتمالا تقاضا در بازار افزایش یابد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات امروز امیدی را در دل سهامداران زنده کرد و آنها به بهبود شرایط امیدوار شدند.

او در رابطه با بورس فردا گفت: اگر فردا بازار بتواند فشار فروش اول صبح را پشت سر بگذارد روند مثبتی خواهد داشت و حتی می‌تواند معاملات هفته آینده را هم نیز تحت تاثیر قرار دهد. زیرا از هفته آینده معاملات با دامنه نوسان منفی کمتر دنبال می‌شود و می‌تواند انگیزه خرید در سهامداران را بیشتر کند.

 

شاخص بورس تا چه زمانی منفی می‌ماند؟

در حالی که برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند در نیمه دوم معاملات امروز تقاضا افزایش پیدا کند و فشار عرضه زیاد نباشد اما شاخص کل بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رفتار امروز بازار سرمایه گفت: صف‌های فروش امروز جمع نمی‌شود و احتمالا روند معاملات روز شنبه هم منفی خواهد بود. همچنین با این حجم از عرضه بعید نیست شاخص کل به سقف قبلی خود برگردد.

 

همچنین محمدمهدی عشریه، کارشاس بازار سهام با اشاره به تصمیمات وزیر صمت در رابطه با صنایع فولادی گفت: وقتی برای بازار سهام تصمیمات شبانه می‌گیرند وضعیت از این بهتر نمی‌شود. جمع شدن صف‌های فروش دیگر فایده ندارد و احتمالا معاملات هفته بعد نیز منفی باشد.

 

عرضه اولیه «سپیدار» بخریم یا نخریم؟

روز چهارشنبه، ۳۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. این شرکت که در اواخر سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت همکاران سیستم تاسیس شد تا به امروز دو بار افزایش سرمایه داده و توانسته سرمایه خود را به ۲۰ میلیارد تومان برساند. سهامدار اصلی سپیدار شرکت همکاران سیستم است.

 

سپیدار که در حوزه طرح‌های جامع فناوری اطلاعات شامل تحلیل، تولید، استقرار، راه‌اندازی و پشتیبانی راه‌کارهای مبتنی بر نرم‌افزار و همچنین تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند توانسته از سال ۱۳۹۴ تا به امروز سهم خود را در بازار از ۴٫۳ درصد به ۱۴ درصد افزایش دهد و پیش‌بینی‌های شرکت به این صورت است که احتمالا سهم این شرکت در پایان سال ۹۹ به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین بر اساس آمار منتشر شده، درآمد عملیاتی شرکت در سال ۹۸ به ۳۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. سپیدار پیش‌بینی کرده که میزان درآمدش در پایان سال ۹۹ به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

 

بررسی گزارش عملکرد ۹ ماهه این شرکت در سال ۹۹ نشان می‌دهد که سپیدار توانسته در این ۹ ماه درآمد خود را به ۵۳ میلیارد تومان برساند که ۹۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و این موضوع رسیدن به درآمد ۷۰ میلیارد تومانی را تا پایان سال امکان‌پذیر می‌کند.


همچنین سود خالص هر سهم سپیدار در سال ۹۸ معادل ۱۴۵ تومان بوده که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است. با این وجود سپیدار توانسته در ۹ ماهه نخست امسال ۲۷۶ تومان سود خالص محقق کند که رشدی ۱۷۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. بررسی عملکرد یک ماهه سپیدار در آذر حاکی از آن است که این شرکت در نهمین ماه سال ۱۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان درآمد داشته است.

عرضه اولیه سپیدار در حالی با قیمت ۳۹۸۰ تومانی انجام می‌شود که با توجه به سود خالص ۲۷۶ تومانی این سهم در ۹ ماه نخست و نسبت P به E گروه که حدود ۲۸ است، به نظر می‌رسد رسیدن به قیمت ۷۰۰۰ تومانی برای این سهم چندان دور از دسترس نباشد.

 

در عرضه اولیه سپیدار که روز چهارشنبه انجام می‌شود ۲۶ میلیون سهم به عموم عرضه می‌شود و ۴ میلیون سهم نیز سهم صندوق‌ها خواهد بود. هر نفر حداکثر می‌تواند ۱۵ سهم در بازه قیمتی ۳۸۰۰ تا ۳۹۸۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. البته با توجه به احتمال مشارکت ۴٫۵ میلیون نفری در این عرضه به هر نفر بیشتر از ۶ سهم نرسد که معادل ۲۴ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

 

آخرین تحرکات بورس هفته

در مرحله پیش گشایش بورس امروز نمادهای فلزات و و شاخص‌سازان اصلی با فشار عرضه همراه شدند و احتمالا بازار سهام امروز نیز روند نزولی دارند.

 

نمادهای کوچک امروز نیز تقاضای خوبی دارند و احتمالا شاخص هم‌وزن روند بهتری دارند. برخی از کارشناسان عقیده دارند در نیمه دوم معاملات امروز تقاضا در کلیت بورس افزایش پیدا می‌کند و بازار سهام روندی متعادل پیش خواهد گرفت اما با حجم عرضه در مرحله پیش گشایش متعادل شدن بورس کمی دشوار است.

افزایش تنش‌ها در خاورمیانه باعث شده تا حجم خروج پول از بازار سهام افزایش پیدا کند.

 

ساعت کاری در بازار بورس ایران

همان طور که می دانید هر سیستمی برای ادامه فعالیت از یک سری قوانین خاص پیروی می کند. بازار بورس و سرمایه نیز در ایران تابع قوانین خاص می باشد. لذا هر فردی به عنوان سرمایه گذار و یا سرمایه پذیر می بایست مطابق با قوانین تعیین شده در این بازار فعالیت کند. مهمترین قانون مورد بحث در این مطلب ساعت کاری بورس ایران می باشد. طبق قوانین موجود در بازار بورس و سرمایه ایران، سرمایه گذاران می توانند در روز های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش سهام اقدام کنند.

اما نکته مهم در این خصوص این است که شروع تمامی معاملات از ساعت ۹ صبح امکان پذیر می باشد. در نظر گرفتن بازه زمانی ۸:۳۰ تا ۹ صبح به جهت ثبت سفارشات می باشد. سفارش ثبت شده شما برای خرید و فروش سهام از ساعت ۸:۳۰ در صف قرار گرفته و از راس ساعت ۹ در فرایند پرداخت قرار می گیرد. بدیهی است انجام هرگونه معامله خارج از زمان و روز های مجاز برای هیچ کاربری امکان پذیر نمی باشد. پس بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز نیست.

آیا بورس پنجشنبه و جمعه باز است؟

آیا بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز است؟ پاسخ به این سوال منفی است. فعالیت در بورس تابع قوانین خاص می باشد. این مورد هم یکی از آنهاست. بازار سهام و سرمایه در ایران تنها در پنج روز ابتدای هر هفته فعال می باشد. به عبارت دیگر بورس ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه باز نیست و تعطیل است. بدیهی است انجام هرگونه معامله نظیر خرید و فروش سهام در این روز ها امکان پذیر نمی باشد. البته در خصوص معایب این موضوع سخن ها و اظهار نظرات فراوانی وجود دارد. به گفته کارشناسان تعطیلی بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه یک عیب بزرگ برای بازار سرمایه ایران محسوب می ‌شود.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: