صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 13
کد خبر: ۷۷۳۹۴

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 25 بهمن 99 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 25 بهمن 99 اعلام شد. در ادامه جزئیات قیمت طلا و ارز امروز را میخوانید.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 25 بهمن 99 اعلام شد. با افت جهانی نرخ طلا و ارز ، بازار با کاهش قیمت طلا و قیمت ارز مواجه شد.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۹۵۷ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر بالا رفتن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در سه هفته اخیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری روز جمعه با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۲ دلار و ۶۹ سنت رسید. با این حال بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۶ درصد رشد کرده است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۸۲۶ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت “آی‌جی مارکتس” درباره اوضاع بازار گفت: آمار اشتغال آمریکا باعث شده ریسک تورم پایین‌تر ارزیابی شود و این مسئله روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. با این همه تصویر کلی برای طلا با توجه به سیاست پولی و مالی فعلی باید مثبت باشد اما با وجود این سیاست‌ها، قیمت طلا پایین‌تر رفته زیرا در حال حاضر دیدگاه سازنده ای درباره این فلز ارزشمند وجود ندارد.

شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته اندکی کاهش داشت اما همچنان در سطح بالایی مانده است.

معاملات روز جاری به دلیل تعطیلی بسیاری از بازارهای آسیایی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی آرام بود.

دلار و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا صعود کردند و جذابیت طلا را کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد پس از این که بسته ۱.۹ تریلییون دلاری کمک مالی کرونایی مسیرش را پیمود، ماه جاری از کنگره درخواست کند برای سرمایه‌گذاری بالا در زیرساخت موافقت کند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند قیمت طلا تحت تاثیر دورنمای تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا حمایت شده است. طلا پناهگاه مطمئنی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است که نتیجه اقدامات محرک مالی و پولی هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۲۲۴ دلار و ۸۶ سنت رسید. پس از اینکه قیمت پلاتین روز پنج‌شنبه به ۱۲۶۸ دلار که بالاترین حد در بیش از شش سال گذشته بود، صعود کرد. سرمایه‌گذاران به سودگیری از رشد قیمت پرداختند. اما این فلز در مسیر ثبت رشد هفتگی ۹ درصدی قرار دارد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۹، با ۲۸۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۴,۹۸۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۹، با ۳۲۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۰،۲۷۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۹۵۷ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است.

 

کاهش قیمت طلا با فشار بازارهای خارجی

معاملات فلزات گرانبها روز گذشته در حالی به پایان رسید که قیمت نقره نسبت به طلا از ثبات بیشتری برخوردار بود. هر دو فلز گرانبها که به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری هم شناخته می‌شوند در طول هفته صعود بسیار محدودی را تجربه کرده‌اند که این مساله به زعم تحلیل‌گران ناشی از افزایش اشتهای ریسک پذیری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است. بر این اساس طلای آتی آوریل با کاهش ۹.۶۰ دلاری به قیمت ۱۸۱۷.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۹۳ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۱۴ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی پشت سر گذاشتند؛ در ایالات متحده آمریکا هم اگرچه در ابتدای روز معاملات روند کاهشی داشت اما در پایان روز با ادامه روند صعودی هر سه شاخص اصلی موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. همزمان در آسیا به دلیل آغاز تعطیلات سال نوی چین بسیاری از بازارها تا پایان هفته در تعطیلات خواهند بود. به نظر می‌رسد در ایالات متحده اشتهای ریسک پذیری معامله‌گران با افزایش قابل توجهی روبرو بوده این در حالی است که بر اساس اخبار موجود نوع جدید و جهش یافته‌ای از ویروس کرونا از آفریقای جنوبی به ایالات متحده وارد شده که مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌های موجود نشان داده است. در یکی از عناوین خبری آمده است: دانشمند انگلیسی نسبت به شیوع جهش یافته ویروس کرونا هشدار داده که بار دیگر کل جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا در روز پایانی هفته اندکی افزایش یافت. همچنین معاملات نفت خام نیمکس با اندکی کاهش به قیمت ۵۷.۷۵ دلار در هر بشکه انجام گرفت. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۱۵۵ دلاری معامله شد.

 

جهش دلار به کانال ۲۶هزار تومان در کم‌تر از یک هفته

دلار سه‌شنبه هفته گذشته تحت تاثیر اخبار منفی سیاسی وارد کانال ۲۵هزار تومان شد و با قیمت ۲۵۵۰۰تومان معاملات هفته سوم بهمن ماه را به پایان رساند اما بالا بودن انتظارات افزایشی و نگرانی نسبت به آینده تحریم‌ها و عدم توافق ایران و غرب برای بازگشت به برجام باعث شد نرخ این ارز در معاملات پشت خطی روز جمعه از مرز ۲۶هزار تومان عبور کند و پیش‌بینی می‌شد روز شنبه، این ارز کار خود را در همین کانال آغاز کند.

همانطور که انتظار می‌رفت دلار اولین معاملات امروز را با قیمت ۲۶۱۰۰تومان آغاز کرد و تا لحظه ثبت این خبر به سطح حساس ۲۶۲۰۰تومان افزایش یافته است؛ حالا به گفته تحلیلگران بازار ارز اگر دلار از این سطح مقاومتی هم عبور کند، روند صعودی تا رسیدن به کانال بعدی ادامه خواهد داشت و برای تغییر جهت بازار لازم است نرخ این ارز تا ۲۵۸۰۰تومان کاهش یابد.

امروز درهم از سطح ۷۰۰۰تومان عبور کرد و نرخ آن به ۷۲۱۰تومان رسید که این افزایش قیمت در کنار سایر عوامل، باعث شد انتظارات تورمی در بازار ارز تقویت شده و دلار به رقم‌های بالاتری برسد؛ اگر این عامل محرک مسیر افزایشی که پیش گرفته را ادامه دهد به طور حتم شاهد رشد بیشتر قیمت اسکناس آمریکا خواهیم بود.

با صعود دوباره قیمت دلار، نه تنها سود هنگفتی نصیب خریداران دلار در محدوده ۲۳ تا ۲۴هزار تومان شد بلکه زیان یک ماه پیش معامله‌گرانی که دلار ۲۶هزار تومانی‌شان به ۲۱هزار تومان سقوط کرده بود نیز جبران شده و حالا در این شرایط، ماندن در بازار ارز ریسک بالایی دارد.

به گفته تحلیلگران فنی بازار، قیمت دلار طی دو هفته گذشته حدود ۱۰درصد افزایش یافته و با سرعت زیادی مسیر صعودی را طی کرده است که بر اساس تجربه‌های قبلی در چنین شرایطی، بازار بعد از یک دوره جهش یا ریزش چشمگیر اصلاح قیمت انجام خواهد داد و به همین خاطر احتمال تغییر مسیر بازار ارز وجود دارد.

از طرف دیگر با نزدیک شدن به سال نو چینی و کاهش حجم معاملات و تسویه حساب‌های ارزی با این کشور، میزان تقاضای تجاری برای ارز کاهش پیدا کرده که ماندگاری دلار نیما در کانال ۲۳هزار تومان هم مهر تایید این موضوع است؛ حالا از آنجا که افت تقاضا در بازار حواله نقش موثری در کمتر شدن فشار تقاضا در بازار نقدی دارد، برخی معامله‌گران با تکیه بر این موضوع انتظار دارند که دلار وارد فاز نزولی خواهد شد.

علاوه بر اینکه برخی معامله‌گران با استناد به افت تقاضای تجاری و احتمال اصلاح قیمت در آینده نزدیک، چشم‌انداز نرخ ارز را نزولی می‌دانند، عده‌ای هم بر این باورند که میل به توافق درمورد برجام در دو طرف وجود دارد و با این تصور پیش‌بینی می‌کنند که بازار ارز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

در مقابل با توجه به اینکه که ایران و آمریکا تا کنون هیچ اقدامی برای بهبود روابط انجام نداده‌اند و بر موضع برجامی خود تاکید دارند، برخی معتقدند که حداقل در آینده نزدیک شاهد توافق دو کشور نخواهیم بود و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که قیمت دلار کاهش یابد.

همچنین معامله‌گران افزایشی با استناد به تحلیل‌های فنی و بالا بردن میزان خرید، منتظرند دلار از سطح مقاومتی ۲۶۲۰۰تومان عبور کرده و تا نیمه کانال ۲۷هزار تومان پیش برود؛ بنابراین روند دلار در بازار ارز امروز از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا اگر حمایتی از نرخ فعلی انجام نشود می‌توان به تحقق پیش‌بینی معامله‌گران کاهشی امیدوار بود و در صورت ادامه روند صعودی، پایین آمدن قیمت دلار دشوار خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: