صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۵
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 14
کد خبر: ۷۷۵۵۷

پیش بینی قیمت طلا فردا 27 بهمن

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 27 بهمن 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 27 بهمن را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت طلا امروز با افزایش قیمت ارز رشد داشته است و این موضوع موجب گرانی طلا شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۲ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید طلا امروز به دلیل افت قیمت دلار ارزان شد. با توجه به تحلیل اخیر کارشناسان بین‌المللی درباره روند کاهشی انس جهانی، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا در بازارهای داخلی کاهش یابد.

با افت قیمت دلار، طلا و سکه در بازارهای داخلی ایران ارزان شد. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، با توجه به نظرسنجی این هفته و پیش‌بینی کاهشی تحلیلگران کیتکو احتمالا قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

نادر بذرافشان معتقد است با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای چندانی برای خرید سکه و مصنوعات طلا در بازار مشاهده نمی‌شود. این روزها خبرهای سیاسی در حوزه بین‌الملل بر روند بازار طلا و ارز تاثیرگذار است.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا (امروز) قیمت طلا روند ثابتی دارد.»

کیتکونیوز امروز نوشته است: «تحلیلگران بازار جهانی می‌گویند با ناکامی انس طلا در شکستن قیمت ۱۸۵۰ دلار در هفته گذشته، عقب‌نشینی احتمالی به پایین ۱۸۰۰ دلار، راه را برای فروش بیشتر در بازار این فلز ارزشمند هموار می‌کند.»

 

قیمت سکه چقدر کاهش یافت؟

با افت قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه و سکه گرمی تغییری نکرد. نیم‌سکه امروز با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افت قیمت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

آرامش بازار بعد از یک هفته هیجانی

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و همچنین افت جزیی نرخ ارز شاهد آرامش بازار و ثبات قیمت طلا و سکه بعد از یک هفته هیجانی هستیم.

محمدولی گفت: در چنین شرایطی حجم معاملات به خصوص در مصنوعات طلا پایین می‌آید چراکه بازار با یک دوره رشد هیجانی روبه‌رو بوده و وقتی قیمت‌ها ثبات پیدا می‌کند خریداران انتظار کاهش و فروشندگان افزایش قیمت را دارند.

به گفته این فعال بازار طلا، معمولا تقاضا برای سکه بیشتر از طلا است و همین موضوع باعث افزایش قیمت و حباب آن می‌شود، ولی در بازار امروز با وجود کاهش خریداران سکه حباب آن همچنان بالا و در سطح ۶۰۰هزار تومان است.
محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای بازار فردا اظهار کرد: اگر با شروع کار بازارهای جهانی ارزش اونس تغییر چندانی نداشته باشد و مثل امروز بازار ارز هم مسیر کاهشی طی کند، شاهد پایین آمدن قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۴:۴۰) معاملات بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۶۵هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: امروز قیمت هر قطعه نیم سکه شش میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در این ساعت از معاملات پنج میلیون و ۵۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۶۶هزار تومان اعلام شد.

کارت‌های هدیه جایگزین طلا و سکه شد

محمد کشتی‌آرای، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری اظهار داشت:‌ نوسانات اخیر قیمت ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده تا جایی که دیروز قیمت سکه تا 12 میلیون و 300 هزار تومان هم بالا رفت.

وی با بیان اینکه تعدیل قیمت ارز و کاهش تقاضا در روز جاری موجب کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار شده است، تصریح کرد: اما قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته همچنان افزایشی است؛ درحالی که قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت دلار مجدداً به کانال 26 هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی آرای قیمت‌های امروز طلا و سکه را با توجه به چند نوبت رفت و برگشت اینطور اعلام کرد: قیمت سکه طرح جدید 12 میلیون و 100 هزار تومان، سکه طرح قدیم 11 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 700 هزار تومان،‌ ربع سکه 4 میلیون و 500 هزار تومان، سکه گرمی 3 میلیون و 500 هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش تقاضا برای خرید سکه موجب افزایش حباب سکه به 620 هزار تومان شده است، افزود: نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی نیز با توجه به پایان سال و افزایش تقاضا دارای حباب شده اند.

وی ادامه داد: انتظارمان این بود که با شروع ماه رجب تقاضا برای خرید طلا و جواهر نیز افزایش داشته باشد ولی بازار همچنان با رکود همراه است و اگر خریدی روی طلا و سکه انجام می شود بیشتر جنبه سرمایه گذاری دارد؛ در سال‌های گذشته مردم برای هدیه بخصوص در ایام عید از سکه های طلا استفاده می کردند ولی امسال با توجه به گران شدن طلا و سکه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کارت‌های هدیه بانکی استفاده کنند.

عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار طلا

در معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۲میلیون و ۶۵هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان کاهش یافت.

قیمت نیم سکه شش میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در این ساعت از معاملات پنج میلیون و ۵۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۶۶هزار تومان اعلام شد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: