صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 20
کد خبر: ۷۸۲۳۷

پیش بینی قیمت طلا فردا 3 اسفند

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 3 اسفند 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 3 اسفند را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.

پیش بینی قیمت طلا فردا

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با ۲۷ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۰۹ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید انس جهانی طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار نمی‌رسد و احتمال دارد فردا طلا در بازارهای داخلی اندکی ارزان شود.

انس جهانی طلا نسبت به روز پنج‌شنبه تغییری نکرده و با قیمت یک هزار و ۷۸۳ دلار معامله شده است. اگر چه در نخستین روز معاملات انس جهانی طلا بدون تغییر مانده اما نوسان دلار باعث گران شدن طلا و سکه شده است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با کاهش انس جهانی طلا قیمت سکه باید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد اما اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا اجازه نمی‌دهد قیمت‌ سکه و طلا ثابت بماند. پیش‌بینی می‌شود احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.

آیا انس جهانی طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار می‌رسد؟ نادر بذرافشان پاسخ داد انس جهانی طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار نمی‌رسد. این روزها خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح جهان بر بازار طلا اثرگذار است و باعث نوسان قیمت طلا و سکه بین پنج تا ۱۰ درصد می‌شود.

روز گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران گفته بود: «پیش‌بینی می‌شود هفته آینده انس جهانی طلا و نرخ ارز ثابت بماند اما با افزایش میزان تقاضا و در آستانه سال نو در هفته اول اسفند طلا ممکن است دچار نوسان ‌شود.»

 

انواع سکه چقدر تغییر کرد؟

با نوسان قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۲۷ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و ۱۰۹ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید اما ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه گرمی هم با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‎‌شنبه با قیمت ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. حباب سکه هم دوباره به ۷۵۰ هزار تومان رسید.

 

تشدید نوسانات بازار متاثر از اخبار سیاسی

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار کرد: باوجود تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی نوسان شدیدی پیدا کرده و همین موضوع باعث شده از صبح امروز طلا و سکه چند بار رفت‌وبرگشت قیمتی را تجربه کند.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا هم بیان کرد: بازار طلا در اولین روز هفته رمق چندانی ندارد و حجم معاملات نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده، اما همچنان خریدار سکه در مقایسه با مصنوعات طلا بیشتر بوده و درنتیجه حباب سکه در بازار امروز به ۷۰۰هزار تومان رسیده است.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آینده تصریح کرد: تا زمانی که نرخ ارز متاثر از اخبار سیاسی نوسان داشته باشد شاهد افزایش و کاهش مداوم قیمت طلا و سکه خواهیم بود؛ ما نگران بازار شب عید هستیم چراکه ادامه این التهاب قیمت، منجر به خالی شدن بیشتر بازار طلا از خریدار خواهد شد.

کشتی‌آرای در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۵:۴۰) امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان کاهش یافت.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان است؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم چهار میلیون و ۸۱۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۱۰هزار تومان اعلام شد.

 

سکه ۲۵۰هزار تومان ارزان شد

به این ترتیب قیمت سکه طرح امامی به ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان کاهش یافت.

نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت شش میلیون و ۵۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۳۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر مثقال طلا در بازار امروز چهار میلیون و ۹۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۳۱هزار تومان است.

چشم‌انداز مثبت فلزات گرانبها با امید به کامودیتی‌ها

به نظر می‌رسد محرک اصلی بازار طلا در افزایش قیمت روز گذشته، ناشی از ورود سرمایه گذاران زیرزمینی در روز پایانی هفته در این بازار بوده است. بر اساس این باور که فلز زرد به کف قیمتی خود نزدیک و به اندازه کافی ضعیف شده است، با توجه به چشم انداز آتی، بخشی از سرمایه‌گذاران به این بازار ورود کردند. همزمان قیمت نقره نیز در بازار فلزات گرانبها افزایش یافت. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی آوریل با ۹.۳۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۴.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۷ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۲۶ دلار در هر اونس معامله شد. تحلیل‌گران بر این باورند که از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها، کاهش شاخص دلار آمریکا بوده است.

 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هم از سه شاخص اصلی تنها شاخص نزدک اندکی افزایش یافت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قیمت مس و نیکل هم روند صعودی خود را ادامه داده و به همراه قلع به بالاترین سطح چند ساله خود رسید؛ تردیدی نیست که روند افزایش قیمت کامودیتی‌ها ناشی از خروج کشورهای دنیا از رکود اقتصادی ناشی از شیوع کووید – ۱۹ بوده است. همان گونه که ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا و انگلیس به دنبال ارائه بسته‌ها و راهکارهای ابتکاری زیست محیطی هستند، انتظار می‌رود تقاضای فلزات صنعتی پس از بحران عرضه کوتاه مدت و میان مدت، از روال پیشین فراتر رود. همزمان با افزایش قیمت فلزات صنعتی، می‌توان انتظار افزایش قیمت در بازار امن سرمایه‌گذاری (بازار طلا و نقره) را نیز داشت.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاهد کاهش قیمت نفت خام نیمکس به ۵۹.۵۰ دلار در هر بشکه بودیم. انتظار می‌رود ادامه روند گفت‌وگوهای ایالات متحده و ایران درباره توافق هسته‌ای منجر به افزایش صادرات نفت این کشور و ورود حجم بیشتری از نفت خام به بازارهای بین‌المللی شود. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته به ۱.۳۰۸ درصد رسید؛ افزایش بازده اوراق قرضه در شرایطی اتفاق می‌افتد که از لحاظ رقابتی این توانایی را داراست که سرمایه‌گذاران بازارهای سهام را به سوی خود جذب کند.

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: