صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۰
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 21
کد خبر: ۷۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی بورس فردا 4 اسفند

جو هیجانی بازار سهام پیش بینی بورس را سخت کرده است اما معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا همراه بود و بورس فردا نیز با افزایش تقاضا همراه است. طبق گفته کارشناسان احتمالا فردا روند بازار سهام با روند نزولی دارد. پیش بینی بورس فردا 4 اسفند را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر بورس در سال جاری دستخوش تغییرات تاثیرگذاری شد و به همین دلیل بازار سرمایه و بورس بیش از پیش دارای اهمیت شد. اما معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا همراه بود و بورس فردا نیز با افزایش تقاضا همراه است. طبق گفته کارشناسان احتمالا فردا روند بازار سهام روند نزولی دارد. پیش بینی بورس فردا 4 اسفند را در ادامه بخوانید. 

پیش بینی بورس فردا

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار سهام بعد از نزول ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل مدت‌هاست که در همین محدوده در حال نوسان است.

 

نمایندگان مجلس می‌گویندکه اگر امریکا تا پنجم اسفند به برجام برنگردد ایران از پروتکل‌های الحاقی خارج می‌شود. در کنار این موارد دامنه نوسان نامتقارن، نقدشوندگی بازار سهام را تحت‌الشعاع قرار داده و به عقیده کارشناسان حالا کمبود نقدینگی بزرگترین گرفتاری بورس است. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران آمده و هنوز معلوم نیست که پشت درهای بسته مذاکرات او و مقامات ایرانی چه می‌گذرد اما این اتفاقات بورس فردا را با چه وضعیتی مواجه می‌کند؟

 

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با شرایط بورس گفت: فعلا روند بازار سهام فرسایشی شده است و این حالت فرسایشی در حالیست که هر روز یک قانون جدید برای بازار سهام می‌گذارند و تغییر دامنه نوسان نیز باعث شده تا سهم‌ها دیرتر به تعادل برسند و من عقیده دارم دامنه نوسان باید آزاد باشد.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: بورس در ادامه روند نزولی سهم‌ها فردا نیز روند نزولی دارد.

همچنین مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مشکل بورس گفت: اگر دقت کنید در جریان شروع معاملات بورس فروشنده قوی نداریم و مشکل اصلی بازار سهام کمبود خریدار است. اول بازار صف فروش سنگین نداریم اما چون در بازار خریدار نداریم عرضه‌ها روی هم انباشته می‌شود. پول در بازار سهام وجود ندارد و باید از بیرون به بورس تزریق شود که فعلا این احتمال وجود ندارد.

شمشیر دو لبه برای بورس!

در حالی که عباس‌علی حقانی‌نست با تصمیم سازمان بورس در رابطه با دامنه نامتقارن نوسان مخالف است، ولید هلالات، کارشناس بازار سهام با این تصمیم موافق است و این تصمیم را به شمشیری با دو لبه تشبیه می‌کند.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با مزایا و معایت دامنه نوسان نامتقارن گفت: دامنه نوسان نامتقارن یک شمشیر دولبه است و از یک سو رفتار هیجانی را در بازاری که ریزش سنگین داشته کنترل می‌کند و از سوی دیگر نقدشوندگی بازار را از بین می‌برد. اما به نظرم نقدشوندگی در بازاری که از حدود ۸۰۰ هزار واحد ریزش داشته الویت ندارد و در وهله اول باید جو هیجانی بازار سهام کنترل شود. راه دیگر برای کنترل جو هیجانی افزایش حجم مبنا بود اما در این صورت جلوی روند صعودی بورس گرفته می‌شد.

معایب این روش این است که حجم معاملات به شدت کم شده و نقدشوندگی بورس کاهش یافته است اما من با این روش موافقم زیرا اگر دامنه نوسان به روش قبل بازگردد روند نزولی بورس ادامه داشت و ریزش بیشتر می‌شد و بهترین راه برای حمایت از سهامدار خرد کاهش دامنه نوسان است.

این کارشناس در رابطه با روابت دیپلماتیک و خروج ایران از پروتکل الحاقی گفت: فعلا همه چیز به واکنش جامعه بین‌الملل به خروج ایران از پروتکل الحاقی وابسته است و احتمالا این واکنش‌ها تا نیمه دوم اسفند ماه تاثیر خود را بر بازار سهام می‌گذارد.

 

شاخص تا کجا رشد می‌کند؟

شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص‌کل بیش از ۳ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۵۳ هزار واحد رسید.

کم کردن دامنه نوسان منفی سهم‌ها فشار فروش در بازار سهام را تقریبا از بین برد و بورس بر موج تقاضا سوار شد و در جریان معاملات امروز بیش از ۳ درصد رشد کرد.

علی خسرو‌شاهی، کارشناس بازار سهام در رابطه با ادامه معاملات این هفته از بازار سهام گفت: معاملات این هفته از بازار سهام مثبت خواهد بود و احتمالا شاخص کل تا پایان معاملات این هفته از بازار سهام کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را پس خواهد گرفت. اما برای پیش‌بینی ادامه روند بازار سهام باید تا از بین رفتن اثر کم کردن دامنه نوسان که مانند مسکن عمل کرد صبر کنیم.

این کارشناس در ادامه گفت: بازار سهام برای رشد بالای شاخص یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به انگیزه نیاز دارد و فعلا این انگیزه در بازار سهام وجود ندارد و باید اخبار خوبی در رابطه با بهتر شدن روابط دیپلماتیک به بازار سهام برسد و از تصمیمات مخرب داخلی نیز پرهیز شود.

این کارشناس در رابطه با ورود پول به بازار سهام گفت: بازار سهام کمبود نقدینگی دارد و بازگشت پول نیازمند بازگشت اعتماد است که فکر نمی‌کنم جلب اعتماد به این زودی‌ها محقق شود و بی‌اعتمادی به بورس حتی در میان بازیگران بزرگ نیز زیاد است.

 

ساعت کاری در بازار بورس ایران

همان طور که می دانید هر سیستمی برای ادامه فعالیت از یک سری قوانین خاص پیروی می کند. بازار بورس و سرمایه نیز در ایران تابع قوانین خاص می باشد. لذا هر فردی به عنوان سرمایه گذار و یا سرمایه پذیر می بایست مطابق با قوانین تعیین شده در این بازار فعالیت کند. مهمترین قانون مورد بحث در این مطلب ساعت کاری بورس ایران می باشد. طبق قوانین موجود در بازار بورس و سرمایه ایران، سرمایه گذاران می توانند در روز های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش سهام اقدام کنند.

اما نکته مهم در این خصوص این است که شروع تمامی معاملات از ساعت ۹ صبح امکان پذیر می باشد. در نظر گرفتن بازه زمانی ۸:۳۰ تا ۹ صبح به جهت ثبت سفارشات می باشد. سفارش ثبت شده شما برای خرید و فروش سهام از ساعت ۸:۳۰ در صف قرار گرفته و از راس ساعت ۹ در فرایند پرداخت قرار می گیرد. بدیهی است انجام هرگونه معامله خارج از زمان و روز های مجاز برای هیچ کاربری امکان پذیر نمی باشد. پس بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز نیست.

آیا بورس پنجشنبه و جمعه باز است؟

آیا بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز است؟ پاسخ به این سوال منفی است. فعالیت در بورس تابع قوانین خاص می باشد. این مورد هم یکی از آنهاست. بازار سهام و سرمایه در ایران تنها در پنج روز ابتدای هر هفته فعال می باشد. به عبارت دیگر بورس ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه باز نیست و تعطیل است. بدیهی است انجام هرگونه معامله نظیر خرید و فروش سهام در این روز ها امکان پذیر نمی باشد. البته در خصوص معایب این موضوع سخن ها و اظهار نظرات فراوانی وجود دارد. به گفته کارشناسان تعطیلی بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه یک عیب بزرگ برای بازار سرمایه ایران محسوب می ‌شود.

 

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین کیانی
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دراین مدت که دامنه نامتقارن ایجاد شده اقای دهنوی ووزیر اقتصاد گم وگور شدند حتی حاظر نیستند که حرفی سخنی با سهامداران ویا نظری از متخصصین بگیرند افسوس چه کسانی مدیریت کشور را در اختیار دارند