صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۳
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 21
کد خبر: ۷۸۳۹۷

پیش بینی قیمت طلا فردا 4 اسفند

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 4 اسفند 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 4 اسفند را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که احتمالا فردا قیمت طلا اندکی ارزان شود.

پیش بینی قیمت طلا فردا

طلا و سکه امروز ارزان شد. به گفته طلا فروشان، علت کاهش قیمت طلا و سکه به دو عامل مربوط می‌شود. نخستین عامل کاهش ۴۲۰ تومانی قیمت دلار و رسیدن به کانال ۲۴ هزار و ۷۳۰ تومان است. دومین عامل ثبات ادامه‌دار انس جهانی و معامله انس جهانی با قیمت یک هزار و ۷۸۵ دلار است.

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، با مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز، طلا و سکه ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود فردا طلا همانند امروز روند نزولی داشته باشد.

ابراهیم محمدولی معتقد است در هفته نخست اسفند در آستانه روز پدر تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه زیاد شده است. البته چنانچه در روزهای پایان سال بازار طلا و سکه روند باثباتی داشته باشد، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر می‌شود.

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفته بود: «انس جهانی طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار نمی‌رسد اما احتمال دارد فردا طلا در بازارهای داخلی اندکی ارزان شود.»

قیمت سکه چقدر ارزان شد؟

با کاهش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۷۹ هزار تومان رسید.قیمت سکه طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۲۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه هم با ۲۳۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۴ میلیون تومان داد و ستد شد. سکه گرمی هم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

عقب‌نشینی بازار همپای کاهش نرخ ارز

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلای امروز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس، و همچنین افت نرخ ارز ناشی از خبرهای تقریبا مثبت سیاسی روند بازار طلا نزولی شده و قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود ۵۰هزار و سکه ۶۰۰هزار تومان ارزان شده است.

او اضافه کرد: در صورتی که اتفاق‌های مثبتی در حوزه سیاست خارجی شاهد باشیم، دلار به کاهش قیمت خود ادامه خواهد داد و به همین ترتیب قیمت طلا و سکه با افت بیشتری همراه خواهد بود.

محمدولی از کاهش حجم معاملات در بازار طلا خبر داد و گفت: با توجه به تشدید نوسانات قیمت طلا و سکه، از روز گذشته حجم تقاضا کاهش یافته و کمتر کسی اقدام به خرید یا فروش طلا و سکه می‌کنند؛ بر همین اساس حباب سکه از حدود ۷۰۰هزار تومان هفته پیش به ۴۵۰هزار تومان در بازار امروز رسیده است.

رییس اتحادیه طلا تصریح کرد: جو بازار طلا هم تحت تاثیر اخبار سیاسی ریزشی است و اگر اونس جهانی کار خود را با کاهش قیمت آغاز کند، روند فعلی طلا و سکه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۴:۰۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

محمدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۹۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۰هزار تومان است.

 

ادامه روند کاهشی در بازار طلا

امروز قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۱میلیون و ۲۷۰هزار و بهای سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان است.

هر نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۷۷۷هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۰۲هزار تومان است.


کاهش ارزش ۲.۴درصدی طلا طی هفته گذشته

با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی از کمترین قیمت بیش از 7 ماه گذشته فاصله گرفت، اما افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا مانع از افزایش بیشتر افزایش قیمت طلا شد.

طلا بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه ژانویه را ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.58 دلار افزایش 1714.25 دلار فروخته شد.

طلا در هفته گذشته ۲.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 8 ژانویه به شمار می‌رود.

بارت ملک، تحلیلگر بازار گفت: «کاهش ارزش دلار، قیمت را بالا برد.» این نوسان می تواند در ماهیت فنی باشد.

شاخص دلار در برابر ارزهای رقیبش 0.3 درصد کاهش یافت و و دومین هفته متوالی کاهشی را رقم زد.

وی افزود: «مشکل طلا همچنان سود اوراق قرضه آمریکاست و ما همچنان شاهد نرخ این اوراق در منحنی بالا می رود.»

سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید.

درحالی که طلا به عنوان پشتوانه ای در برابر تورم دیده می شود، افزایش انتظارات تورمی، سود اوراق خزانه داری را بالا برده است و هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی امن را بالا برده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: