صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۸
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 22
کد خبر: ۷۸۵۲۳

به روزرسانی «شاد» با ویژگی های جدید

سازندگان شبکه شاد در آخرین به روز رسانی این برنامه ویژگی های جدید و کاربردی را به آن اضافه کردند.

به گزارش راهبرد معاصر پس از ورود ویروس کرونا به کشور و مجازی شدن کلاس‌های درس، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سامانه‌ای را با عنوان «شبکه شاد» برای برگزاری کلاس‌های آنلاین مدارس به وجود آوردند که استفاده از این سامانه برای تمامی دانش آموزان و معلمان سراسر کشور رایگان است.

سامانه شاد تاکنون بار‌ها به روز رسانی شده و در به روز رسانی جدید، ویژگی‌های دیگری برای تسهیل کار آموزگاران و دانش آموزان به آن اضافه شده است که اطلاعاتی از این ویژگی‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

1_ تدریس برتر

در سرویس تدریس برتر، دبیران و معلمان کلیه مقاطع از ابتدایی تا متوسطه نسبت به تهیه محتوای آموزشی ویدئویی برای دروس و سرفصل‌های آن‌ها اقدام کرده و از طریق قسمت تدریس برتر در صفحات معلمان ارسال می‌نمایند. پس از بررسی و تایید محتوا توسط تیم شاد، ویدئوهای نمایش داده شده با فاکتورهای امتیازدهی، لایک، کامنت و دفعات بازدید توسط دانش‌آموزان ارزیابی می‌گردند و معلم‌های برتر با کسب امتیاز رتبه‌بندی و معرفی می شوند.

 

2_ بهینه‌سازی نسخه وب

نسخه وب اپلیکیشن شاد از طریق وب و مرورگرهای سیستم‌های ios و اندروید از آدرس وب سایت رسمی اپلیکیشن شاد (shad.ir) در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این نسخه کاربران می‌توانند علاوه‌بر دسترسی به امکانات موجود در پیام‌رسان اپلیکیشن شاد، به قسمت‌های زیر نیز دسترسی داشته باشند:

• کانال‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش

• محتوا و مواد آموزشی

• کلاس‌ها و گروه‌های درسی

 

 3_دانش‌آموزان استثنایی

در راستای اجرای عدالت آموزشی در اپلیکیشن شاد برای دانش‌آموزان کم بینا و دارای اختلال بینایی (کور رنگی) امکانات ویژه‌ای به شرح زیر قرار داده شده است:

• قابلیت همگام‌سازی با اپلیکیشن‌های نویس‌خوان جهت پخش صوت محل کلیک کاربران را دارد.

• قابلیت تطابق محيط بصری اپلیکیشن برای دانش آموزانی که از جهت اختلال بینایی (کور رنگی) کنتراست صفحه گوشی خود را در بالاترین میزان خود قرار می‌دهند.

 

4_ پوشه بندی در چت

به دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند که تمامی چت‌های خود را پوشه‌بندی کنند.

 

5_ آزمون جامع

 
سایبربان
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: