صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۵۴۴

کلاهبرداری با ترفند «شما برنده شده اید»

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از تعدادی شهروند مشهدی با ترفند شما برنده شده اید خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ،سرهنگ جواد جهانشیری در خبر تازه ای گفت: با حضور شهروند مشهدی تحت عنوان شاکی مبنی بر سوء استفاده از خط وی در فضای سایبری موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

جهانشیری در ادامه با بیان اینکه شهروند مشهدی که خود قربانی تله" شما برنده شده اید" بود در اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا گفت؛ چندی پیش طی برقراری تماس تلفنی از سوی صدا و سیما فردی که مدعی بود؛ قرعه کشی در حضور وزیر ارتباطات به صورت زنده در حال برگزاری می باشد و این شماره خط برنده جایزه خوش حسابی در استان شده است، از من خواست تا در حضور وزیر ارتباطات، پیامی برای دیگر شهروندان مبنی از رضایت خود از سیم کارت جاری ام به صورت زنده بیان نمایم و چند ثانیه بعد در حالی که نفسم به شماره افتاده بود ،پیام خود را در حضور آقای وزیر و مجری محترم که بیشتر اطلاعات شخصی بنده را در دست داشت ارسال کردم و دقایقی بعد متوجه شدم به جای اینکه 90میلیون ریال وجه به حسابم واریز شود 60میلیون ریال هم از دست داده ام! حتی یک میلیون ریال اخر کارت هم صرف خرید حجم اینترنت شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شاکی؛ خود نیز قربانی ندانم کاریش شده و فریب فن بیان جاعلین را خورده بود که با جعل عنوان قصد اعتماد سازی و بدام انداختن وی را داشتند متاسفانه مشخص شد بسیاری از نرم افزارهای کاربردی از جمله کافه بازار و سایر نرم افزارهای موبایلی و بانکی روی سیم کارت وی فعال و بواسطه فعال شدن آنها از دیگر افراد کلاهبرداری شده است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد : با تجمیع کلاهبرداری صورت گرفته سرنخهایی از عامل کلاهبرداری بدست آمد و پس از تحقیقات فنی و پلیسی و همچنین طی تعقیب و مراقبت متهمی در همین رابطه شناسایی شد.

این مقام انتظامی گفت:متهم 36 ساله که با ترفند شما برنده شده اید توانسته بود علاوه بر خالی کردن حسا به پیامک های شاکی دست پیدا کرده و برخی از نرم افزارهای موبایلی وی را فعال ساخته و با همین روش سه شکایت دیگر با مبالغ 21میلیون الی 47میلیون را در مشهد و یک فقره کلاهبرداری در پلیس فتا شهرستان سبزوار با سیم کارت شاکی رقم زده که بعد از هماهنگی با مقام قضایی در محل اختفا خود دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: گوشی متهم جهت بررسی به آزمایشگاه ادله دیجیتال تحویل شد وتحقیقات در خصوص تعداد و میزان دقیق کلاهبرداری متهم ادامه دارد و به محض مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

سایت پلیس فتا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: