صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۹
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 24
کد خبر: ۷۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

آخرین اخبار از لایجه رتبه بندی معلمان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

 

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه درمورد لایحه رتبه‌بندی معلمان، تاکید کرد: این لایحه در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد می شود، اگر این شاخص‌ها بررسی و نهایی شود، منظومه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن معلم متخصص در رشته خود، توانمند در بحث تربیتی و تأثیرگذار برای آینده است.

 

 قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش هم ۱۴ بهمن اعلام کرد که لایحه رتبه بندی معلمان در کمیته های سه گانه دولت تصویب شده و در صورت تائید نهایی در جلسه هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

 

وی افزود: دولت برای رتبه بندی معلمان پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده که این رقم یک سوم آن اعتباری است که آموزش و پرورش نیاز دارد.

 

وزیر علوم در ادامه این جلسه بحث اصلی را توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراکز تخصصی تربیت معلم عنوان کرد و یادآور شد: بعد از فرمایشات ایشان، وزارت علوم در این زمینه اقداماتی را انجام داد که البته نیازمند تکمیل و رفع نقص است و در حال تکمیل نظارت‌ها هستیم تا در صورت نیاز موضوع، وارد شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی تخصصی شود.

 

غلامی با تأکید بر این که تمام تلاش ها باید این باشد که مجموعه تربیت معلم را برای تربیت شایستگان و نسل آینده آماده کنیم، گفت: جهان در سال‌های آینده با تغییر مواجه می شود و به همین دلیل برای نسل جدیدی که تربیت می‌شوند اساتید باید دارای ظرفیت خوبی باشند.

 

غلامی درباره تدوین نقشه راه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم بیان کرد: نقشه‌ راهی باید تعریف شود تا به این نتیجه برسیم فردی که از دانشگاه خارج می‌شود، می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر؛ بنابراین ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌هاست و ما در این شاخص‌ها نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم.

 

ماموریت مهم ۲ دانشگاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در مورد دستور این جلسه که به موضوع «نقد درون‌سازمانی برنامه کیفیت بخشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» اختصاص داشت، گفت: در حال حاضر تمرکز شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رکن سند تحول منابع انسانی آموزش و پرورش است. ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ماموریت تربیت معلم برای آموزش و پرورش دارند و از این منظر جایگاه بسیار مهمی به خود اختصاص داده اند.

 

عاملی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان کاری جز تربیت معلم ندارند و روی این موضوع تأکید داریم، بنابراین برای این موضوع باید گزارش های دقیق ارائه شود.

 

وی با تأکید بر لزوم بازتعریف مأموریت‌های دانشگاه شهید رجایی، افزود: اگر نقصانی در اساسنامه باشد باید اصلاح شود. همچینن روی داوطلب، استاد و برنامه درسی هم باید تمرکز داشته باشیم. ما به اساتیدی در این دانشگاه نیاز داریم که تربیت معلمی را پذیرفته و حس افتخار نسبت به این کار مهم و انسان ساز داشته باشند.

 

عاملی رییس شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور تصریح کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مأموریت‌گرایی حرفه‌ای و روشن را باید مدنظر قرار دهد و مأموریتی که دنبال می کند منطبق با فلسفه وجودی آن باشد. جای نگرانی دارد میان بیش از هفت هزار دانشجوی این دانشگاه، فقط ۲ هزار دانشجو در رشته‌های تربیت دبیر تحصیل می کنند؛ در واقع نزدیک به ۸۰ درصد ظرفیت این دانشگاه در حوزه مأموریت خود نیست./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم فرسوده
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
الکی میگه یه دیپلمه کارمند وزارت علوم که با پارتی کتابدار یا در دبیرخانه یا در بایگانی یا ثبات است حقوقش 3 برابر یک معلم آموزگاربا مدرک لیسانس است
خاک بر سر جمهوری اسلامی با این عدالتش
حقوق یک سپاهی با مدرک قلابی با حقوق یک معلم با مدرک واقعی حقوقش و مزایایش هشت برابر یک آموزگار مقطع ابتدائی است که لیسانس به بالا دارد
لعنت به انصاف جمهوری اسلامی