صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 24
کد خبر: ۷۸۷۳۹

جزئیات فروش ویژه خودرو SX5 فردا اسفند 99 / زمان تحویل فروش ویژه SX5 + معرفی خودرو

جزئیات فروش ویژه خودرو SX5 فردا اسفند 99 اعلام شد و مرحله جدید فروش خودرو SX5 آغاز شد. جزئیات فروش ویژه خودرو SX5 فردا ، زمان تحویل فروش ویژه SX5 به همراه معرفی مشخصات خودرو SX5 را در این خبر میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر جزئیات فروش ویژه خودرو SX5 فردا اسفند 99 اعلام شد جدیدترین اخبار پیش فروش سایر گروه خودرسازی فردا بدین شرح است که خودروسازی فردا در طرح جدید خود فروش خودرو SX5 را آغاز کرده است. مهلت تحویل فروش ویژه خودرو SX5 طی 90 روز اعلام شد. جزئیات فروش ویژه خودرو SX5 فردا ، زمان تحویل فروش ویژه SX5 به همراه معرفی مشخصات خودرو SX5 را در این خبر میخوانید.

خودروی شاسی بلند فردا SX5 در واقع همان دانگ‌فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ‌فنگ X5 فروخته می‌شود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست‌وجو کنیم، متوجه می‌شویم که دانگ‌فنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین می‌فروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینت‌ونچر Dongfeng Liuzhou است.

این کراس اوور محصول کمپانی دی اف ال چین است و از خودروهای میان رده این برند محسوب می‌گردد. کمپانی فردا موتورز ایران نیز برای اولین خودروی قابل عرضه خود در کشور، این کراس اوور را برگزیده و قرار است با درصد داخلی سازی حدود ۲۰ درصد برای شروع و نیز برند داخلی خود به بازار عرضه نماید.

 

شرایط فروش خودرو جدید SX5 با تحویل 90 روز:

 

فردا SX5 از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی ساخت میتسوبیشی بهره می‌گیرد. این پیشرانه مجهز به فناوری Mivec میتسوبیشی می‌باشد که در واقع نام انحصاری این کمپانی برای ویژگی زمان بندی متغییر سوپاپ ها است. پیشرانه مذکور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد که یک جعبه دنده CVT نسل سه با امکان تعویض دستی دنده ها و همچنین حالت برفی و اسپرت، وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط پیشرانه به چرخ های جلو را داراست.

 

شرایط فروش خودروسازی فردا اسفند 99

شرکت خودروسازی فردا موتور، طرح پیش فروش فردا SX5 را برای اسفندماه نیز تمدید کرده است. در این طرح فروش خودرو، اس.ایکس 5 با تخفیف 40 میلیون تومانی عرضه شده و با قیمتی قطعی 589 میلیون تومان فروخته می‌شود.

طبق بخشنامه فردا موتور، سود مشارکت معادل 18% بوده و خودروها نیز با مدل 1400 و موعد تحویل 90 روزه، بدست خریداران خواهد رسید.

 

خدمات پس از فروش فردا موتور

از دی‌ماه 99، خودروسازی فردا برای نخستین‌بار، فروش فردا SX5 را آغاز کرده است؛ خودرویی که هرچند عضوی از خانواده دانگ‌فنگ است اما قرار است با لوگو و برند اختصاصی «فردا موتور» به بازار ایران بیاید.

آقای آریان‌نژاد (مدیربازاریابی فردا موتور)، درباره فروش و خدمات پس از فروش فردا موتور نیز گفته که هلدینگ GBG بیش از 100 نمایندگی در سراسر کشور دارد و این هلدینگ در کنار ارائه خدمات به سایر خودروهای وارداتی، خدمات پس از فروش فردا موتور را نیز آغاز کرده است. جهت یادآوری باید بگوییم که هلدینگ GBG، همان گروه تجاری گرامی است که مجموعه نمایندگی‌های آسان موتور (هیوندای) و اطلس خودرو (کیا) را در اختیار دارد.

خریداران برای اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت به نشانی fardaco.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02148645000 تماس بگیرند.

 

مشخصات فنی FARDA SX5

حجم موتور 1.6 لیتر
حداکثر قدرت موتور(rpm) 6000/123 (rpm/hp)
گیربکس Tiptronic + CVT
تعداد سرنشینان 5 نفر
استاندارد آلایندگی EURO V
سیستم ایمنی مجهز به ایربگ SRS و سیستم حفظ تعادل ESP/TSC

 

ولی اگر تصور می‌کنید که فردا SX5 قرار است با موتور توربوشارژ در ایران فروخته شود، متاسفانه باید شما را نا امید کنیم و بگوییم که در کمال تعجب، خودروسازی فردا، همان موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری (با کد موتور 4A92) را روی فردا SX5 گذاشته است و احتمالا تصور کرده که تکنولوژی MIVEC ساخت این موتور در کنار نام بزرگ میتسوبیشی، می‌تواند باعث متقاعدکردن مشتریان ایرانی شود.

 

درحالیکه همه کراس‌اورهای کامپکت چینی حاضر در بازار ایران، از موتور توربو بهره می‌برند جای افسوس دارد که فردا SX5 را با موتور تنفس طبیعی در ایران ببینیم. باید اعتراف کنیم که همان سرنوشت تلخی که هایما S7 تنفس طبیعی (با موتور 2.0 لیتری) یا چری تیگو 5 تنفس طبیعی دچارش شدند، دیر یا زود، گریبان فردا SX5 را هم خواهد گرفت.
امکانات و آپشن های فردا SX5

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، خودروسازی فردا می‌خواهد فردا SX5 را با آپشن‌های زیر تحویل مشتریانش دهد :

سانروف
کروز کنترل / کنترل پایداری / کنترل کشش
مانیتور 8 اینچی لمسی با دوربین عقب
گیربکس 2 حالته (اسپرت - برفی)
فرمان برقی با تنظیم ارتفاع
بلوتوث
آینه تاشو برقی
تهویه دیجیتال
سنسور فشار باد تایر
اتولایت / دی لایت
روکش چرم صندلی
دو ایربگ
کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
ایزوفیکس صندلی
خروجی برق 12 ولت
سنسور پارک عقب

 

البته ناگفته نماند که عرضه فردا SX6 در بازار ایران، به ما ثابت کرد که خودروسازی فردا، دقیقا نمی‌داند چه آپشن‌هایی روی محصولاتش نصب شده چراکه خریداران SX6، وقتی خودروی‌شان را تحویل گرفتند، متوجه انبوهی از آپشن‌های کاربردی و مهم شدند که هیچ نامی از آنها در کاتالوگ رسمی خودروسازی فردا نبود! بنابراین ممکن است همین اتفاق برای فردا SX5 هم در آینده رخ دهد. کاتالوگ رسمی خودروسازی فردا برای فردا SX5 را از لینک زیر، دریافت کنید:

 

قیمت فردا SX5 در بازار چین

خوشبختانه قیمت فردا SX5 اندکی کمتر از رقبایش در بازار چین است. قیمت SX5 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس CVT، در بازار چین حدود 91 هزار یوآن است که معادل تقریبی 14 هزار دلار می‌شود.

این کراس‌اور کامپکت، از همین حالا باید برای رقابت با انبوهی از هم‌وطنانش مانند لیفان X70 بم خودرو، چری تیگو5 مدیران خودرو، اس‌دبلیوام سیف خودرو، جک S5 کرمان موتور، هایما S7 توربو ایران خودرو و حتی یوآز پاتریوت سروش دیزل، خودش را آماده کند.

فراموش نکنیم که عدم موفقیت خودروسازی فردا در فروش کراس‌اور بی‌نظیر ام‌جی RX5 و همچنین فروش بسیار محدود فردا SX6، باعث شده تا مشتریان خودروسازی فردا، هم در آینده این شرکت و هم درباره خدمات پس از فروش محصولات فردا، سوالات و تردیدهای زیادی داشته باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این خودروسازی نوظهور خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: