صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 28
کد خبر: ۷۹۱۳۰

تیم واکنش سریع پلیس فتا مانع از برداشت غیرمجاز ۸۵۰ میلیون تومان شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با اقدام به موقع و پیگیری‌های دقیق کارشناسان فتا کلاهبردارانی که قصد خالی نمودن حساب بانکی یکی از شهروندان را به مبلغ 850 میلیون تومان داشتند، ناکام ماندند.

به گزارش راهبرد معاصر, سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت: در ساعت یک بامداد با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و برابر شکوائیه واصله از وی عنوان نمودند که از حساب بانکی شان مبلغ50 میلیون تومان برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: شاکی با بیان اینکه در حساب خود مبلغ 850 میلیون تومان موجودی دارد از پلیس فتا در خواست کمک می کند که از ادامه روند برداشت جلوگیری بعمل آورند.

 

سرهنگ محمودی با بیان اینکه پس از ثبت اظهارات شاکی پرونده اولیه تشکیل یافت گفت: تیم واکنش سریع پلیس فتا استان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام تحقيقات و بررسی های فنی و دقیق ، عامل برداشت غيرمجاز مشخص شد.

 

وی بیان داشت : در ادمه روند رسیدگی به پرونده دستورات قضایی لازم اخذ و حسابهای شناسایی شده بلافاصله در نیمه شب مسدود گردید و خوشبختانه کلاهبرداران سایبری نتوانستند 800 میلیون تومان را از حساب شاکی برداشت کنند.

 

سرهنگ محسن محمودی گفت: پلیس فتا 24 ساعته در خدمت همشهریان عزیز بوده و در صورت وقوع جرایم در فضای مجازی به سرعت تحت پیگیری قرار گرفته و کسانی که سعی در مختل نمودن امنیت کاربران فضای مجازی را داشته باشند به شدت با این گونه افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد و حتما مجرمان سایبری بدانند که خواب خوشی نخواهند داشت.

 

این مقام انتظامی به عاملان برداشت های غیر مجاز هشدار داد و گفت : کسانی که با ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ و یا سایر ترفند های کلاهبرداری سعی کنند از همشهریان عزیز اقدام به کلاهبرداری نمایند پلیس فتا به سراغ آنان خواهد آمد و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند./ پلیس فتا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: