صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۴۰
  • سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 01 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 01
کد خبر: ۷۹۲۵۳
«راهبرد معاصر» بررسی می‌کند

ماجرای هشتگ‌های #جاده_مرگ و #خواف چیست؟

کاربران فضای مجازی شهرستان خواف که بارها اعتراضات خود را نسبت به افزایش تلفات جاده‌ای در این شهرستان به گوش‌مسئولان رسانده‌بودند، این‌بار با راه اندازی یک‌کاراز توییتری با کلیدواژه‌های #جاده_مرگ و #خواف انتقادات خود را نسبت به خلف وعده مسئولان این شهرستان و همچنین وضعیت نامناسب جاده‌های خواف اعلام کردند.

 

به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»، سوانح رانندگی هرساله در کشور موجب خسارات جانی و مالی بسیار زیادی در کشور می‌شود. خسارات این سوانح جاده‌ای تنها معطوف به مردم نبوده و خسارت‌هایی را برای دولت نیز در پی دارد. لذا اهتمام بیش از پیش برای کاهش سوانح جاده‌ای می‌تواند این خسارات را برای مردم و دولت‌ها کاهش دهد.

 

کارشناسان معتقدند سوانح جاده این بر سه محور حادث می‌شوند، عامل انسانی، وسیله نقلیه و محور مواصلاتی سه محور کلی بروز سوانح جاده است، در سال‌های اخیر فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ارائه خدمات پلیس در جاده‌ها موجب کاهش چشمگیر اینگونه سوانح شده است، اما در بسیاری از سوانح جاده‌ای نقش دو عامل دیگر مورد بی‌توجی مسئولان قرار گرفته و اقداماتی را که درخور کاهش این سوانح هستیم را از سوی مسئولان مشاهده نمی‌کنیم.

 

اهمیت ‌این‌ موضوع در ادوار مختلف موجب شده است تا رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این موضوع اعلام نگرانی کنند. ایشان دراین باره در سخنانی خطاب به مسئولان فرموده‌اند: «هرچه ممكن است، تلاش را بيشتر كنيد و واقعاً حوادث و سوانح را به حداقل ممکن برسـانيد. اين آمارهایی كه داده شد كه فلان قدر حوادث كم شده، اينها بنده را خوشحال نمي‌كند؛ اينها كم است، اينها چيزى نيست؛ باید ما كارى كنيم كه واقعاً ّ - الا بندرت - اتفاقى نيفتد كه شادى مردم، خشنودى و خوشحالی مردم خداى نكرده تبديل شـود به تلخى و تلخكامى.»

 

 

در این اینفوگرافیک بیانات رهبر انقلاب اسلامی در روزهای پایانی سال ۹۱ در دیدار دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی و دغدغه‌ی ایشان مبنی بر کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در این ایام و توصیه به مردم برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مرور شده است.

 

کاربران فضای مجازی شهرستان خواف که بارها اعتراضات خود را نسبت به افزایش تلفات جاده‌ای در این شهرستان به گوش‌مسئولان رسانده‌بودند، این‌بار با راه اندازی یک‌کاراز توییتری با کلیدواژه‌های #جاده_مرگ و #خواف انتقادات خود را نسبت به خلف وعده مسئولان این شهرستان و همچنین وضعیت نامناسب جاده‌های خواف اعلام کردند. این هشتگ در فضای مجازی در 8 ساعت گذشته‌ترند توییتر فارسی بوده و ذیل آن بیش از 8هزار توییت و ریتوییت در فضای مجازی با این موضوع منتشر شده است.

 

لازم به توضیح، است، شهرستان خواف به دلیل قرار گرفتن در مسیر پرتردد وسایل نقلیه سنگین که برای بار بری به سمت معادن سنگ خواف در حال رفت و آمد هستند و همچنین باریک بودن جاده هر ماه شاهد مرگ و میر بسیاری از شهروندان‌ در این منطقه هستند. سال‌های گذشته مسئولان این شهرستان وعده‌های زیادی را برای رسیدگی به وضعیت جاده‌های این شهرستان داده‌اند. اما هربار شهروندان خوافی با بی‌توجی و خلف وعده این مسئولان مواجه شدند.

 

در ادامه بخشی محتوای منتشر شده توسط کاربران شهرستان خواف در واکنش به وضعیت نابسامان جاده‌های این شهرستان را مرور می‌کنیم:

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: