صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۴۵
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 06
کد خبر: ۷۹۷۸۵

هشدار پلیس فتا درباره فروشگاه‌های آنلاین جعلی در ایام کرونا

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری گرداننده فروشگاه مجازی جعلی که با توجه به شیوع بیماری کرونا و روی آوردن شهروندان به خریدهای اینترنتی از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود ، خبر داد.
 
 
 
به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»، سرهنگ مرتضوی رئيس پليس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پليس فتا استان مبني بر اينكه از طریق فروشگاهی اینترنتی جمعاً مبلغ پنجاه میلیون ریال جهت خرید کالا پرداخت و پس از مدت تعیین شده از طرف فروشگاه و پیگیری های متعدد، پذیرنده پاسخگوی آن ها نبوده است، رسيدگی به موضوع در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.
 
اين مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.
 
وی افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پليسی به جرم خود اعتراف و انگيزه خود را از اين اقدام مجرمانه كسب منافع مالی عنوان کرد.
 
سرهنگ مرتضوی با تاکید بر خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی توصیه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.
 
رئيس پليس فتا اصفهان توصيه کرد: در خریدهای آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغوا کننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد، همچنين با توجه به افزایش خرید های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوه کرونا ویروس برخی کسب و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالیکه بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده است درست نمی‌باشد.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.
 
پليس فتا
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: