صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 06
کد خبر: ۷۹۷۸۹

دستگیری کلاهبردار سابقه‌دار سایت‌های آگهی توسط پلیس فتا خوزستان

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری یک کلاهبردار سابقه‌دار در سایت‌های آگهی واسط خبر داد و گفت: شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان در سایت‌های آگهی واسط به اشخاص اعتماد نکنند.
 
 
به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: شاکي به هويت معلوم به اين پليس مراجعه و اظهار داشته مبلغ 20 ملیون تومان را به‌عنوان بیعانه جهت نگهداری خودرو 206 به حساب شخصی در فضای پرداخت کردم اما متاسفانه پس از آن فروشنده تلفن خود را خاموش کرده و دیگر پاسخگو نیست.
 
 
این مسئول انتظامی گفت: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده ابتدایی تشکیل شده و به صورت ويژه در دستور کارشناسان اين پليس قرار گرفت، با آغاز بررسی‌های فنی شیوه فعالیت مجرمانه متهم مشخص شده و سپس هویت وی شناسایی و در ادامه اقدامات تخصصی نیز محل فعالیت او کشف شد.
 
 
سرهنگ حسنوند بیان کرد: متهم که دارای سوابق فراوانی در کلاهبرداری از شهروندان داشت با اخذ دستور قضايي متناسب، به اين پليس احضار که پس از تحقيقات منکر بزه انتصابی شده، ليکن پس از انجام بازجويي فني و مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتسابي خود را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرد.
 
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شیادان سایبری برای به دست آوردن پول از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌کنند. لذا از شهروندان خواهشمندیم که به هیچ شخص ناشناسی خصوصا در سایت‌های آگهی واسط اعتماد نکنند و هیچ‌گونه مبلغی جهت بیعانه به حساب اشخاص نریزند.
 
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن اشاره به نهايی شدن پرونده و ارسال آن به دادسرا گفت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.
 
پلیس فتا
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: