صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 08
کد خبر: ۸۰۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
«راهبرد معاصر» بررسی می‌کند؛

طوفان توییتری در واکنش به فاجعه انسانی یمن

اقدامات ائتلاف سعودی خشم کاربران توییتر را در بر داشته و این کاربران با انتشار محتوایی در حمایت از مردم مظلوم یمن خواستار واکنش جدی مجامع جهانی درخصوص وقوع فاجعه انسانی در این کشور هستند. این کاربران با انتشار محتوایی در صفحات خود ضمن اعلام مظلومیت و رنج مردم یمن، قتل عام دهشتناک در این کشور و محاصره بی رحمانه و چندین ساله یمن توسط ائتلاف سعودی و همچنین استاندارد دوگانه جامعه جهانی درخصوص جنگ یمن را محکوم کردند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»، در هفته گذشته موج حملات ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن افزایش یافته است. در پی این حملات محمد علی الحوثی یکشنبه شب در حساب توییتری از جامعه جهانی خواست تا تداوم محاصره یمن و نبردهایی را که در تضاد با دعوت به صلح از سوی متجاوزان است، جرم انگاری کنند. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای سیاسی عالی یمن  در ادامه توییت خود آورده است که؛ کشورهای متجاوز به یمن مسئول همه جنایت‌ها و قحطی در این کشور هستند.

 

 

ائتلاف سعودی در روزهای گذشته بعد از ناتوانی در دفع حملات پهپادی و موشکی یمن شهر صنعاء و چند منطقه را در استان‌‌های مختلف این کشور هدف حملات هوایی خود قرار داد.

 

جنگنده‌های سعودی در 24 ساعت گذشته ۱۴ بار منطقه «صرواح» در غرب شهر مأرب و چهار بار نیزمنطقه «مدغل» و «ماهلیه» که محل درگیری شدید ارتش و انصارالله یمن با شبه نظامیان ائتلاف سعودی است را بمباران کردند. دو بار نیز منطقه «الظاهر» در استان صعده را هدف قرار دادند.

 

اقدامات ائتلاف سعودی خشم کاربران توییتر را در بر داشته و این کاربران با انتشار محتوایی در حمایت از مردم مظلوم یمن خواستار واکنش جدی مجامع جهانی درخصوص وقوع فاجعه انسانی در این کشور هستند. این کاربران با انتشار محتوایی در صفحات خود ضمن اعلام مظلومیت و رنج مردم یمن، قتل عام دهشتناک در این کشور و محاصره بی رحمانه و چندین ساله یمن توسط ائتلاف سعودی و همچنین استاندارد دوگانه جامعه جهانی درخصوص جنگ یمن را محکوم کردند. کلیدواژه‌های مرتبط کاربران فضای مجازی به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی (#باهم_برای_یمن، #معا_من_اجل_الیمن، #TogetherforYemen) از شب گذشته در توییتر فارسی داغ شده است. کاربران توییتر فارسی تاکنون بیش از 70 هزار توییت و ریتوییت را با هشتگ ‌های فوق الذکر در صفحات خودبا دیگر کاربران به اشتراک گذاشته‌اند.

 

در ادامه این گزارش برترین توییت‌های این هشتگ‌ها را مرور می‌کنیم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mahdi
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خدا نابود کنه آل سعود یهودی زاده رو خدایا خودت وسیله بساز برای این بندگان مظلومت مردم یمن به کدامین گناه این کودکان رو سلاخی میکنید روزی خواهد رسید که آل یهود توسط اربابانش امریکا و انگلیس و اسرائیل سلاخی خواهد شد اون روز دیر نخواهد بود عربستان یک سال دیگه به جنایاتش ادامه بده ده ساله دیگه بلاخره باید کاسه کوزه اش رو جمع کنه بره بعد از جنگ یمن جنگ میافته به جون خودش و همپیمانانش والسلام