صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۲۷۲

صالحی: باید اول امریکا به برجام بازگردد

رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» گفت این آمریکا بوده که توافق هسته‌ای را ترک کرده و حالا طرفی که باید گام اول را بردارد، واشنگتن است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» گفت این آمریکا بوده که توافق هسته‌ای را ترک کرده و حالا طرفی که باید گام اول را بردارد، واشنگتن است.

 

صالحی در خصوص مباحث پیرامون برجام و برنامه هسته‌ای ایران گفت: توافق هسته‌ای، چیزی که منظور من هست--بهتر است بگوییم مسئله ساخته و پرداخته شده توافق هسته‌ای، توافق ایران--این یک مسئله فنی است، اما سیاسی‌سازی شده است. بنابراین به نظر می‌رسد ما باید از ابزار سیاسی برای حل آن استفاده کنیم.

 

وی افزود: ما بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در ایران محدود نکرده‌ایم اما بخش دیگر توافق داوطلبانه که خود را به آن در برجام متعهد کرده بودیم که پروتکل الحاقی بود، آن را کنار گذاشته‌ایم.

 

علی‌اکبر صالحی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره خوشحالی ایران از روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا گفت: ما به اقدامات آن‌ها نگاه می‌کنیم. اما تاکنون که از روی کار آمدن آقای بایدن گذشته، گرچه قول داده بود به نوعی به برجام بازگردد، هنوز به قول خود عمل نکرده است./ فارس

نظر شما