صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۳۰۰
احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با راهبرد معاصر تشریح می کند:

هدف رژیم صهیونیستی از متهم کردن ایران چیست؟

سفیر اسبق ایران در لبنان در خصوص اتهامات اخیر گفت: رژیم صهیونیستی هیچ گاه رضایت نمی دهد جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع صلح آمیز هسته ای پیشرفت کند، بنابراین همه ی امکانات خود را بسیج کرده تا این اقدام وپروژه به نتیجه نرسد، این موضوع قبل و بعد از توافق برجام سابقه داشته است، اینکه رژیم صهیونیستی تا به حال به هیچ کشوری در منطقه اجازه توسعه و ورود به عرصه صنعت هسته ای را نداده، دائما کشورهایی چون سوریه و لبنان را بمباران و تهدید می کند به این دلیل است که نمی خواهد هیچ کشوری در منطقه پیشرفت کند

 

به گزارش راهبرد معاصر، سران رژیم صهیونیستی دائم در حال تقلا هستند تا جمهوری اسلامی ایران را در معرض افکار عمومی مورد برچسب‌زنی‌های بی‌دلیل خود قرار دهند. در جدیدترین نیز کشورمان را به انفجار مقابل سفارت این رژیم در دهلی نو متهم کرده‌اند. هدف رژیم صهیونیستی از اتهام زنی‌های جدید به جمهوری اسلامی ایران چیست؟

 

«احمد دستمالچیان»، سفیر اسبق کشورمان در لبنان در خصوص اتهام زنی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفت: رژیم صهیونیستی در ایجاد جنگ روانی و سوژه سازی و فرافکنی تخصص عمده ای دارد، به این دلیل در این گونه موارد حفظ هوشیاری برای مسوولین جمهوری اسلامی ایران بسیار واجب است. 

 

وی افزود: مسوولین جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوع توجه کنند که پشت پرده سوژه سازی رژیم صهیونیستی چه مسائلی مورد نظر آنهاست!؟ این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که معمولا رژیم صهیونیستی برای اینکه به اهداف شوم خود برسد، قبل از آن برای تحقق بهتر هدف شوم خود، بستر سازی های لازم را در دستور کار قرار می دهد و پس از آن  اقداماتی را که باید انجام دهد با زمینه سازی های قبلی اجرا می کند. 

 

سفیر اسبق ایران در لبنان ادامه داد: به این دلیل مهم، حرکات و توطئه های رژیم صهیونیستی به صورت دقیق و گام به گام باید رصد شود که پشت تبلیغات سازی کنونی رژیم کودک کش، چه ماجرایی نهفته است، ضمن اینکه وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ایران را به حملاتی به تهران تهدید کرده است.

 

دستمالچیان تاکید کرد: گرچه این سخنان جنبه روانی و تبلیغی دارد و به واقعیت نزدیک نیست، اما به این دلیل که رژیم صهیونیستی، تخصص تغییر زمین بازی را در مسائل سیاسی، امنیتی و نظامی دارد هر سخن و هر تحرکی از سوی سران رژیم صهیونیستی باید مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه این مسائل واقعی باشد، بلکه رصد نقشه شوم دشمن بسیار مهم است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در دو جهت به دنبال بلواسازی است، با توجه به اینکه در داخل سرزمین های اشغالی به انتخابات نزدیک می شوند، لذا تلاش می کنند تا به هر سوژه ای متوسل شوند و به رای برسند. در داخل سرزمین های اشغالی و رقابت هایی بین گروه ها و جریان های سیاسی اختلافات شدیدی به وجود آمده است، لذا سران رژیم کودک کش نیازمند سوژه سازی هستند تا رای لازم را کسب کنند. 

 

دستمالچیان با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی درخصوص جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم صهیونیستی هیچ گاه رضایت نمی دهد جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع صلح آمیز هسته ای پیشرفت کند، بنابراین همه ی امکانات خود را بسیج کرده تا این اقدام و پروژه به نتیجه نرسد، این موضوع قبل و بعد از توافق برجام سابقه داشته است، اینکه رژیم صهیونیستی تا به حال به هیچ کشوری در منطقه اجازه توسعه و ورود به عرصه صنعت هسته ای را نداده، دائما کشورهایی چون سوریه و لبنان را بمباران و تهدید می کند به این دلیل است که نمی خواهد هیچ کشوری در منطقه پیشرفت کند، لذا تهدید جمهوری اسلامی ایران به دلیل نگرانی از مساله برجام و بازگشت به توافق برجام نیست، بلکه رژیم صهیونیستی نگران هسته ای شدن ایران است، لذا آنچه فشارهای روانی سنگین علیه ایران و فشارهای سیاسی بر اروپا ناظر بر اين موضوع است، لذا موضوع مربوط به برجام نیست، بلکه مربوط به هسته ای شدن ایران است. 

 

سفیر اسبق کشورمان در لبنان خاطرنشان کرد: علی رغم همه فشارهایی که صهیونیزم بین الملل و نظام سلطه بر جمهوری اسلامی ایران وارد می کند، جمهوری اسلامی ایران با اراده قاطع و صلابت رهبری در مسیر و هدف خود پابرجاست و در عرصه صنعت هسته ای و سایر علوم و دانش هه پیشرفت های شگرفی خواهد داشت، لذا علی رغم تمام  تلاش های صهیونیست ها، جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت خود مسیر مورد نظر  را طی خواهد کرد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: