صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 13
کد خبر: ۸۰۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

سید حسن خمینی تمایلی به حضور در انتخابات 1400 ندارد

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حضور حجت الاسلام خمینی در انتخابات 1400 گفت: این خبر که ایشان می خواهند در انتخابات شرکت کنند اینگونه نیست و ایشان تمایل برای شرکت ندارند.سید حسن خمینی فردی نیست که رقیب داشته باشد یعنی آنکه جایگاه وی صرفا سیاسی نیست. او یادگار امام است و جامعه همواره برای خاندان و بیت امام و یادگار امام حرمت قائل می شوند. 

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر از چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است انتخاباتی که هر روز یک نفر به عنوان کاندیداتور خود را معرفی می کند. در این بین نیز  شایعاتی پیرامون حضور حجت الاسلام سیدحسن خمینی نیز به گوش میرسد؛ در همین خصوص گفتگویی با غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب داشته ایم او بر بر این باور است که در اصلاح طلبان یک گرایش مشخص بود که سمت کاندیدای اجاره ای نمی روند اما اگر واقعیت صحنه چیز دیگری باشد احتمالاً نیاز به تجدیدنظر باشد. 

 

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره کاندیداتوری سید حسن خمینی گفت: این خبر که ایشان می خواهند در انتخابات شرکت کنند اینگونه نیست و ایشان تمایل برای شرکت ندارند. این را باید از کسانی که مطرح کردن، بپرسید. اصل قضیه را اول باید بپذیریم بعد وارد چرایی آن شویم. آقای سید حسن برنامه ای برای وارد شدن به میدان انتخابات ندارد که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم. من فکر می کنم این برنامه اطرافیان سید حسن نیست، بلکه برنامه مخالفان سید حسن است و کسانی که سید حسن را در آینده عرصه سیاسی رقیب می دانند با طرح این مسائل او را تضعیف می کنند.

 

وی در تشیح چرایی تلاش ها برای حضور حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: ایشان مهره سوخته نمی شود. چرا باید یادگار امام مهره سوخته شود. همانند این است که آمادگی ورود به مسابقه ندارید ولی سوت بزنند و بگویند حرکت کنید، شما می گویید من اصلا برای مسابقه نیامده ام!  باید انگیزه کسانی که مطرح می کنند در نظر گرفت. من به عنوان یک اصلاح طلب معتقد هستم این برنامه مخالفان سید حسن است. سید حسن خمینی فردی نیست که رقیب داشته باشد یعنی آنکه جایگاه وی صرفا سیاسی نیست. او یادگار امام است و جامعه همواره برای خاندان و بیت امام و یادگار امام حرمت قائل می شوند. 

 

او درباره مشارکت ریاست جمهوری اظهار داشت: نظرسنجی ها گویاست که شوری انتخاباتی بسیار پایین است و قاعدتاً باید وضعیت معیشتی مردم بهتر شود و امید مردم به آینده به لحاظ اقتصادی بیشتر شود. وقتی هنوز مسئله دولت کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ و ذخیره های میوه است این نشان می دهد کشور خوب اداره نمی شود و از این جهت مردم باید راحت باشند تا بتوانند درباره 4 سال آینده خود با یک آرامش بیشتری رای بدهند. من فکر می کنم باید کارهای سریعی در این چند ماه انجام شود که مردم باور کنند که تغییر رویکردی انجام شده است.

 

رجایی در پاسخ به این پرس که آیا اصلاح طلبان مجبور می شوند روی لاریجانی یا گزینه غیراصلاح طلبی اجماع کنند؟ گفت: نهاد اجماع ساز این امر را بررسی می کند و قاعدتاً ممکن است روی طیفی از نامزدها صحبت کنند اما هیچ امری منتفی نیست. در اصلاح طلبان یک گرایش مشخص بود که سمت کاندیدای اجاره ای نمی روند اما اگر واقعیت صحنه چیز دیگری باشد احتمالاً نیاز به تجدیدنظر باشد. باید منتظر خبر از نهاد اجماع ساز بود.

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نقی زاده
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
آقای حسن خمینی بهترین کاری میکنه که شرکت نمیکنه