صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 19
کد خبر: ۸۰۶

ممنوع الخروجی مذاکره کننده ارشد ایران با FATF/ نصیری درخواست تابعیت آمریکا کرده بود

مذاکره کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی که با حضور در کنسولگری امریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است، ممنوع الخروج شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ میثم نصیری احمدآبادی، مذاکره کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ممنوع الخروج شد. وی مسئولیت پیگیری و پیاده سازی ضوابط، دستورالعمل‌ها و مذاکره با مسئولان ارشد کارگروه اقدام مالی FATF در داخل کشور را بر عهده دارد.


به نظر می رسد دلیل ممنوع الخروج شدن میثم نصیری احمدآبادی این بوده که وی با حضور در کنسولگری امریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است. همچنین یکی از بستگان نزدیک نصیری احمدآبادی هم ساکن و تبعه کشور آمریکا است.


این روزها اخبار مختلفی درباره تبعات پذیرش FATF از سوی جمهوری اسلامی ایران در رسانه ها منتشر می شود. موافقان معتقدند عضویت در این کنوانسیون و 4 لایحه الحاقی می تواند راهکاری برای انجام تبادلات مالی با سایر کشورها باشد ولی مخالفان براین باورند با توجه به سابقه بدعهدی کشورهای اروپایی از یک طرف و عدم ضرورت در پیوستن به ایین کنوانسیون که با استانداردهای مطابق میل غربی ها نوشته شده است، از طرفی دیگر، پذیرش FATF منطبق با منافع ملی نیست.


اکنون مهمترین مسئله درباره FATF بحث و تبادل نظر بر سر پذیرش یا رد CFT میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است که براساس اخبار منتشر شده، مقرر گردیده کمیته از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی اشکلات و ابهامات مطروحا از سوی شورای نگهبان تشکیل شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: