صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۰۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 13
کد خبر: ۸۰۶۳۷

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 23 اسفند 99 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 23 اسفند 99 اعلام شد. در ادامه جزئیات قیمت طلا و ارز امروز را میخوانید.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 23 اسفند 99 اعلام شد. با افت جهانی نرخ طلا و ارز ، بازار با کاهش قیمت طلا و قیمت ارز مواجه شد.

 

طبق پیش بینی طلا و سکه و پیش بینی دلار که روز گذشته منتشر شد، قیمت سکه و طلا امروز نسبت به روز گذشته 0.33 درصد افزایش یافت و قیمت دلار نیز با کاهش 63 تومانی همراه بود. تحلیل قیمت سکه و دلار امروز را در ادامه میخوانید. برای بررسی بهتر تحلیل های قیمت طلا و قیمت ارز راهبرد معاصر نظرات کارشناسان را در مورد تغییرات قیمت سکه و قیمت دلار در اختیار مخاطبان میگذارد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و بر خلاف افت نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۷۴۹ هزار تومان رسید. قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی در روز جمعه با ۰٫۳۳ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۳ اسفند ساعت ۱۹، با ۶۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۱۷۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۱۸۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌‌شنبه ۲۳ اسفند ساعت ۱۹، با ۱۵۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸،۳۱۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۵۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۴۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

بروزرسانی: شنبه 23 اسفند

اونس طلا 1,727.55 دلار
مثقال طلا 45,510,000 ریال
گرم طلای ۱۸ 10,509,000 ریال
گرم طلای ۲۴ 14,012,000 ریال
سکه بهار آزادی 105,019,000 ریال
سکه امامی 108,020,000 ریال
نیم سکه 63,500,000 ریال
ربع سکه 40,500,000 ریال
سکه گرمی 23,000,000 ریال
انس پلاتین 1,208.50 دلار
انس پالادیوم 2,361.00 دلار
انس نقره 25.93 دلار
شاخص بورس 1,229,434.70 واحد

 

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴اسفند

درحالیکه دلار بازار نقدی هفته سوم اسفند ماه را با قیمت ۲۴۶۰۰تومان به پایان رسانده بود، روز جمعه تحت تاثیر اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم رفع تحریم‌ها و تکذیب خبرهایی درمورد آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران باعث شد نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی روز جمعه تا ۲۴۹۵۰تومان بالا برود.

افزایش سطح انتظارات تورمی در واکنش به این خبر باعث شد دلار معاملات اولین روز هفته را با قیمت ۲۴۹۰۰تومان آغاز کند و پیش‌بینی می‌شد که این روند نشانه عبور این ارز از کانال ۲۵هزار تومانی است، اما دلار در ادامه روز موفق به ادامه حرکت در مسیر افزایشی نشد و قیمت آن به ۲۴۸۰۰تومان کاهش یافت.

به گفته فعالان بازار ارز یکی از دلایل عقب‌نشینی دلار از مدار صعودی، افزایش عرضه از سوی بازارساز برای مقابله با دستیابی این ارز به کانال ۲۵هزار تومان تا پایان سال است، بر همین اساس بسیاری از معامله‌گران از ترس کاهش قیمت طی روزهای آینده حجم خرید‌های خود را پایین آورده‌اند که این موضوع باعث توقف رشد قیمت دلار شده است.

از طرفی نرخ درهم همچنان زیر سطح ۷۰۰۰تومان قرار دارد که این عامل هم بر انتظارات معامله‌گران تاثیر گذاشته و مانع از صعود دلار به مرز ۲۵هزار تومان شده است؛ به این ترتیب امروز نرخ درهم ۶۸۶۰تومان بود که در این سطح، قیمت دلار باید در محدوده فعلی نوسان داشته باشد.

حالا نگاهی به روند قیمت دلار فردایی در معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که سطح انتظارات نسبت به روز گذشته کاهش یافته و معامله‌گران برای بازار فردا ۲۴اسفند ماه پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار به حدود ۲۴۷۰۰تومان کاهش یابد.

 

پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی سال

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت قیمت‌های امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به رشد ارزش اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار امروز اندکی گران شده است.

او با اشاره به سطح تقاضا در بازار طلا اضافه کرد: امروز تقاضا هم اندکی افزایش یافته و از آنجا که در آستانه عید قرار داریم خریداران طلا و سکه به بازار آمده‌اند اما در کل حجم معاملات به شدت کاهش یافته و اصلا قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

محمدولی درباره آینده قیمت‌ها تا پایان سال تاکید کرد: اگر تا پایان سال نرخ ارز و اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد، قیمت طلا و سکه هم گران‌تر نخواهد شد هرچند پیش‌بینی ما این است که در روزهای باقی‌مانده تا عید قیمت‌ها بیش از ۵درصد نوسان نخواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش یافت؛ ضمن اینکه حباب سکه هم به ۵۵۰هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا گفت: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۵۵۳هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۵۱هزار تومان اعلام شد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: