صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 08
کد خبر: ۸۰۶۸

انتقاد رقیب نتانیاهو از تمایل او به الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی

بنی گانتز، رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی از تصمیم وی که اعلام کرده قصد دارد شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری را به اسرائیل ضمیمه کند، انتقاد کرد.
به گزارش راهبرد معاصر ، بنی گانتز، رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی از تصمیم وی در مورد کرانه باختری انتقاد کرد.

­بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دو روز مانده به انتخابات پارلمانی، اعلام کرد قصد دارد شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری را به اسرائیل ضمیمه کند.

بنی گانتز (Benny Gantz) رقیب انتخاباتی اصلی نتانیاهو، این موضع گیری نخست‌وزیر را غیر مسئولانه توصیف کرده است.

بنیامین نتانیاهو شنبه شب از تمایل خود برای الحاق شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.

نخست‌وزیر اسرائیل در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل همچنین گفت: من حاکمیت اسرائیل را بدون هیچ تبعیضی در مورد شهرک‌های بزرگ و کوچک اعمال خواهم کرد

بنی گانتز، اصلی‌ترین رقیب نتانیاهو در انتخابات آتی در واکنش به این اظهارات نخست‌وزیر گفت: «چرا نتانیاهو طی ۱۳ سالی که قدرت را در دست داشت، کرانه باختری را به اسرائیل ضمیمه نکرد؟»

وی ضمن مخالفت با هر گونه تصمیم گیری یکجانبه اضافه کرد: «من فکر می‌کنم که اظهار نظر درباره یک انتخاب راهبردی و تاریخی در چارچوب کارزار انتخاباتی عملی غیر مسئولانه است.»

از سوی دیگر صائب عریقات، از مسئولین ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین، ضمن محکوم کردن اظهارات بنیامین نتانیاهو گفت که چنین اظهار نظری از جانب نخست‌وزیر اسرائیل او را غافلگیر نکرده است.

وی در صفحه توییتر خود همچنین نوشت: «مادام که جامعه جهانی به تل آویو اجازه می‌دهد در کمال مصونیت تعهداتش را زیر پا بگذارد، اسرائیل با وقاحت به نقض قوانین بین المللی ادامه خواهد داد به خصوص که از حمایت دولت ترامپ نیز برخوردار است.»

شهرک‌های یهودی نشین که در سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۶-۱۳۴۵ شمسی) بنا شده اند، از منظر حقوق بین الملل غیر قانونی هستند و بخش بزرگی از جامعه جهانی احداث آن‌ها را محکوم کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: