صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 17
کد خبر: ۸۱۰۸۱
حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

گزینه نهایی آیت الله رئیسی است / محمد سابقه اجرایی دولتی ندارد

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص موضوع ائتلاف بر سر حضور آیت الله رئیسی گفت: روی آقای رئیسی هیچ کسی حرفی ندارد و همه روی این اتفاق نظر دارند. اگر آقای رئیسی نپذیرد باید بتوانند روی فرد بعدی به اتفاق نظر برسند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر از 3 ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است انتخاباتی که نشان دهنده تعدد حضور بسیاری از نامزدها بوده است. شاید تا این لحظه تنها دروه ای از انتخابات باشد که اصولگرایان از مدت ها قبل تر به صراحت نسبت به حمایت قطعی از حضور آیت الله رئیسی اعلام موضع کرده اند. در همین خصوص حمیدرضا ترقی یکی از فعالان اصلی شورای وحدت، بنای سازوکار اصولگرایی را حمایت از حضور رئیس قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. حمیدرضا ترقی همچنین با اشاره به ورود سعید محمد به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: تا کنون هیچ مصداقی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. در مصداق ها اختلاف نظر و تفاوت نظر بین اصولگرایان زیاد است و طبیعتاً تا وقتی مورد بررسی قرار نگیرد و شورای نگهبان نظر خود را نسبت به افراد بیان نکند نمی توان درباره او اظهارنظر کرد.

 

حمیدرضا ترقی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره عزم سعید محمد در انتخابات ریاست جمهور گفت: ایشان فقط کار اجرایی کارهای عمرانی و پروژه های سنگین قرارگاه خاتم است که در رزومه خود دارد. کار اجرایی در حوزه دولتی نداشته است ولی یک توانمندی هایی دارد، جوان و نیرویی جهادی است و باید خود را آزمایش کند. الان نمی توان درباره اشخاص خیلی اظهارنظر کرد چون بنا بر این است که هیچ کسی تائید صلاحیت نشده اظهارنظری نشود.

 

وی در اجماع اصولگرایان بر گزینه نظامی تصریح کرد: تا الان هنوز هیچ مصداقی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. در مصداق ها اختلاف نظر و تفاوت نظر بین اصولگرایان زیاد است و طبیعتاً تا وقتی مورد بررسی قرار نگیرد و شورای نگهبان نظر خود را نسبت به افراد بیان نکند نمی توان درباره او اظهارنظر کرد ولی تفاوتی بین نظامی و غیرنظامی برای نیروهای انقلاب وجود ندارد. ملاک همان معیارها و شاخص هایی است که برای تشکیل دولت جوان و انقلابی و حزب اللهی با روحیه جهادی مورد نظر است.

 

ترقی با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر عدم تمایل آیت الله رییسی  برای حضور در انتخابات و همزمان اعلام نامزدی سعید محمد گفت: اصولگرایان شاخص هایی که دارند را باید بررسی کنند که منطبق است یا خیر. الان هیچ بحثی درباره این مسئله نشده که بتوان اظهارنظر کرد. اصولگرایان و نیروهای انقلاب کسی را که مطرح می کنند دلبستگی تشکیلاتی و فکری باید با آنها داشته باشد. اطمینان داشته باشند در جایی که قرار می گیرد بعد از نیروهای انقلابی و اصولگرایی که از ایشان حمایت می کنند، هم استفاده می کند. اینها مهم است ولی هیچ یک از اینها هنوز روشن و مشخص نیستند.

 

او تأکید کرد که در خصوص حضور آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان ممنوعیتی عنوان نکرده و در ادامه افزود: این امر از قبل وجود داشته است. قانون که هیچ کسی را برای ریاست جمهوری منع نکرده است ولو رئیس قوه باشد. بنابراین وقتی قانون منع نکرده محدودیتی نباید در این زمینه وجود داشته باشد.

 

ترقی در پاسخ به سرنوشت اجماع اصولگرایان بر نام آیت الله رئیسی اذعان کرد: روی آقای رئیسی هیچ کسی حرفی ندارد و همه روی این اتفاق نظر دارند. اگر آقای رئیسی نپذیرد باید بتوانند روی فرد بعدی به اتفاق نظر برسند.

 

او  درخصوص شایعه حمایت شورای وحدت از علی لاریجانی  پاسخ داد: این را تاکنون هم سخنگو و هم بقیه اعضای شورای وحدت تکذیب کردند که چنین امری وجود ندارد. البته ایشان جزیی از اصولگرایان است. اما این که مطرح شده باشد و بخواهند از او حمایت کنند، تاکنون هنوز نشنیده ام که در محفلی مطرح شده باشد.

 

وی در پایان درباره میزان مشارکت انتخابات اذعان کرد: هم اکنون تقریباً با نظرسنجی هایی که صورت گرفته مشارکت به طور میانگین در کشور به حدود 47 درصد رسیده است. به نظر می رسد در بعد از عید و گشایش هایی که از نظر اقتصادی شاهد خواهیم بود فکر می کنیم یک مشارکت بین 60-50 درصد را تجربه کنیم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: