صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۳۱
  • سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 20 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 19
کد خبر: ۸۱۳۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

زمان تغییر ساعت رسمی کشور سال ۱۴۰۰/ ساعت کی عقب کشیده می شود؟

زمان تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۰ مشخص شد در ادامه زمان اجرایی و عملی شدن تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۰ کهدر طول سال طبق روال گذشته ابتدای هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود و در نیمه سال نیز یک ساعت به عقب کشیده  می شود را می‌آوریم.

زمان تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۰ مشخص شد در ادامه زمان اجرایی و عملی شدن تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۰ کهدر طول سال طبق روال گذشته ابتدای هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود و در نیمه سال نیز یک ساعت به عقب کشیده  می شود را می‌آوریم.

 

 

زمان تغییر ساعت رسمی کشور سال ۱۴۰۰

 

براساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ اول فروردین ماه هرسال یک ساعت جلو کشیده می شود

 

براساس همین قانون، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز سی ام شهریور نیز به وضعیت سابق برگردانده می شود.

 

طبق مصوبه مجلس، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

 

قانون تغییر ساعت رسمی ایران، قانونی است که به موجب آن ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می‌شود. این کار به منظور استفادهٔ بیشتر از روشنایی روز انجام می‌شود.

 

این عمل هم مورد ستایش و هم مورد انتقاد قرار گرفته‌است. به دلیل بهره‌برداری از زمان پس از ساعات کاری، افزوده شدن طول روز پیش از عصر به سود خرده‌فروش‌ها، مسابقات ورزشی و دیگر فعالیت‌ها می‌باشد. اما می‌تواند برای برنامه‌های سرگرمی و دیگر برنامه‌های مرتبط مشکل ایجاد کند. در حالی که هدف ابتدایی تغییر ساعت تابستانی کاستن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و کاهش استفاده از لامپ رشته‌ای بوده‌است اما شیوه‌های گرمایش و سرمایش مدرن تا حدود زیادی متفاوت است و به همین دلیل نتیجه در مورد چگونگی تأثیر این شیوه بر مصرف انرژی اغلب محدود و متناقض است.

 

ساعت کی عقب کشیده می شود؟

 

بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی ساعت رسمی کشور در تاریخ 30 شهریور 1400 ساعت ۲۴ یک ساعت به عقب برگردانده می‌ شود.

 

ساعت رسمی کشور هرسال در ساعت ٢٤ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ٢٤ روز سی ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌ شود.

 

قانون تغییر ساعت رسمی کشور مهرماه سال ۱۳۸۶، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان رسید و پس از آن برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مراد نورایی
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
به نظر من
محمد
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
چرا اینکار بیمورد رو انجام میدیم. چرا همه چیز مثل قبل نمیمونه؟ با جلو کشیدن ساعت در تمام طول بهار و تابستان احساس خستگی دارم. برای رسیدن به کارها باید 1 ساعت زودتر از ساعت بدن بیدار بشیم و آخرش هم همیشه احساس میکنیم کارهای انجام نشده بسیاری باقی مونده.
سمانه
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
الان چی شد