صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 21
کد خبر: ۸۱۵۱۴

خطر ورود انواع جدید کرونا از طریق مرزها/ روزانه ۶ هزار مسافر نوروزی غربالگری می‌شوند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به امکان ورود انواع جدید و جهش ‌یافته ویروس کرونا از مرزها، گفت: روزانه بیش از ۶ هزار مسافر نوروزی در مرزهای رسمی کشور غربالگری می‌شوند و تا امروز تست ۳۰ نفر مثبت بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ظهر امروز در بازدید از پایگاه امداد و نجات یادمان سردار شهید محمد اینانلو در ملارد در خصوص مشارکت جمعیت هلال احمر برای کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی رسمی فعال کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت با هماهنگی جمعیت هلال احمر و وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل چگونگی استفاده از ظرفیت این جمعیت برای استقرار در مبادی مرز‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی و کنترل مسافران را اجرا می‌کند.

 

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به ورود روزانه حدود ۶۵۰۰ مسافر از مبادی مرزی رسمی و خطر ورود انواع جدید و جهش یافته بیماری کرونا از سوی مسافران مبتلا، کمبود امکانات و به‌ ویژه منابع انسانی وزارت بهداشت برای مدیریت این بخش، توانمندی جمعیت هلال احمر و ظرفیت‏‌های داوطلبانه موجود در این سازمان برای مشارکت و بسیج ملی برای ریشه‏‌کن کردن بیماری در کشور بسیار مؤثر است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر لزوم عدم انجام سفر و ماندن در خانه به منظور کنترل شیوع ویروس بیان کرد: تا امروز بیش از ۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در مبادی ورودی کشور غربالگری شده‌اند که تعداد ۵ هزار مورد تست رپید و تعداد ۳۳۵۰ مورد تست PCR انجام شده که از این افراد، تست ۳۰ نفر مثبت بوده و در قرنطیه به سر می‌برند.

 

همتی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۷ مرز وجود دارد که از این تعداد ۹۵ مرز فعال و ۳۲ مرز رسمی، مسافرپذیر بوده که این مرز‌ها در ۱۶ استان کشور واقع هستند. /فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: