صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 26
کد خبر: ۸۱۸۸۰

«مصطفی الکاظمی» هفته آینده به عربستان سفر می‌کند

خبرگزاری راشاتودی به نقل از یک منبع دولتی عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ منبعی در دولت عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

 

این منبع گفت: الکاظمی در پایان هفته آینده به عربستان سفر و با ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. احتمالا نخست وزیر عراق با پادشاه سعودی نیز دیدار خواهد داشت.

 

منبع مذکور افزود: در این سفر پرونده‌های متعددی به ویژه آنچه به سرمایه گذاری‌های عربستان و تقویت روابط دوجانبه مرتبط است، بررسی خواهد شد.

 

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیروز (پنج‌شنبه) طی دیدار مجازی درباره مسایل دو جانبه و منطقه گفت‌وگو کردند.

 

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار مجازی میان ملک سلمان و الکاظمی بنا به درخواست رسمی پادشاه عربستان انجام شد. هدف از این دیدار، تحکیم روابط دوستانه میان ریاض و بغداد بود.

 

در جریان این دیدار پادشاه عربستان از مصطفی الکاظمی برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورد. نخست وزیر عراق نیز ضمن قدردانی از پادشاه عربستان، دعوت او برای سفر به ریاض را پذیرفت.

 

قرار بود نخست وزیر عراق تیر ماه سال ۹۹ در سفری رسمی در پاسخ به دعوت محمد بن سلمان در راس هیئتی از وزیران و مقامات عراقی به ریاض برود. اما فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان از تعویق این سفر و موکول کردن آن به بعد از مرخص شدن ملک سلمان از بیمارستان و با هماهنگی عراق خبر داد که موجب شد گمانه زنی‌های متعددی در خصوص این تصمیم در محافل سیاسی عراق مطرح شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: