صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 04
کد خبر: ۸۲۶۸۶

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 15 فروردین 1400 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 15 فروردین 1400 اعلام شد. در ادامه جزئیات قیمت طلا و ارز امروز را میخوانید.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 15 فروردین 1400 اعلام شد. قیمت طلا و قیمت دلار امروز کاهش یافت.

 

طبق پیش بینی طلا و سکه و پیش بینی دلار که روز گذشته منتشر شد، قیمت سکه و طلا از قیمت ارز تاثیر گرفت و روند کاهشی را طی کرد و قیمت دلار نیز با کاهش 195 تومانی همراه بود. تحلیل قیمت سکه و دلار امروز را در ادامه میخوانید. برای بررسی بهتر تحلیل های قیمت طلا و قیمت ارز راهبرد معاصر نظرات کارشناسان را در مورد تغییرات قیمت سکه و قیمت دلار در اختیار مخاطبان میگذارد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۶۶۱ هزار تومان رسید.
قیمت طلا امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و در رقم ۱۷۲۹ دلار در هر اونس ثابت ماند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌یکشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۹، با ۱۹۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۲۷۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۲۶۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۸۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۹، با ۳۱۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸،۲۷۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۸۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۲۱ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۶۶۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

 

 

بروزرسانی: یکشنبه 15 فروردین - 18:00

اونس طلا 1,729.57 دلار
مثقال طلا 46,010,000 ریال
گرم طلای ۱۸ 10,624,000 ریال
گرم طلای ۲۴ 14,166,000 ریال
سکه بهار آزادی 105,009,000 ریال
سکه امامی 106,620,000 ریال
نیم سکه 64,500,000 ریال
ربع سکه 41,500,000 ریال
سکه گرمی 23,500,000 ریال
انس پلاتین 1,214.10 دلار
انس پالادیوم 2,669.00 دلار
انس نقره 24.97 دلار
شاخص بورس 1,269,533.80 واحد

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۶ فروردین

قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با هشت هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید. بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: انس جهانی طلا نسبت به دیروز ثابت باقی مانده است اما به دلیل افزایش قیمت دلار طلا اندکی گران شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه فردا ثابت باقی بماند.

نوسان قیمت دلار، طلا را اندکی گران کرد. به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، این روزها علاوه بر قیمت دلار و انس جهانی، مساله مذاکرات ایران با آمریکا در راستای اجرای برجام بازار ارز، طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است.

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: فردا قیمت طلا و سکه ثابت است. اما از این پس خبرهای سیاسی و مذاکرات میان ایران و آمریکا تاثیر مستقیمی بر روند قیمت‌ها دارد.

سکه چقدر ارزان شد؟

قیمت سکه نسبت به دیروز چقدر نوسان داشت؟ فضل آذر شربیانی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با هشت هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۴۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد اما سکه گرمی ثابت باقی ماند و با قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته محمد کشتی آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: «به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی انس طلا فردا تغییر نمی‌کند.»

 

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۶فروردین

درحالیکه برجام هنوز تعیین تکلیف نشده و صرفا اخبار ضد و نقیضی درمورد این مسئله مهم سیاسی منتشر می‌شود اما نرخ ارز حدود سه ماه است که بر پایه اخبار و اظهارات مسئولان دچار نوسان شدیدی شده و حالا در اولین روزهای سال جدید با داغ شدن دوباره این مسئله، قیمت دلار رفت‌وبرگشت‌های زیادی را تجربه می‌کند به طوریکه از هفته گذشته نرخ آن از مرز ۲۶هزار به ۲۴۵۰۰تومان سقوط کرده است.

دو روز پیش اخباری از گفت‌و‌گوی مجازی ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام منتشر شد که بر اساس آن قرار است ایران و آمریکا به صورت هم زمان برای اجرای تعهدات برجامی گام بردارند، این درحالیست که همچنان مقامات دو کشور درمورد چگونگی حل این مسئله کشمکش‌ دارند.

مقامات ایران به بازگشت آمریکا به برجام بدون پیش‌شرط و آمریکایی‌ها به برداشت گام اول از سوی ایران در رفع تعهدات پافشاری دارند؛ در نهایت این مذاکره به نشستی در روز سه‌شنبه در وین موکول شده و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضوع اصلی گفت‌و‌گو در وین را گام‌های هسته‌ای ایران برای بازگشتن به تعهدهای برجامی اعلام کرده است.


انتشار این خبر باعث شد قیمت دلار در معاملات روز شنبه از مرز ۲۶هزار به ۲۴۷۰۰تومان کاهش یابد و انتظار می‌رفت این روند تا اواسط هفته ادامه یابد، اما درحالیکه دلار بازار امروز را با قیمت ۲۴۶۰۰تومان آغاز کرد اما در ادامه روز با تشدید جوسازی پیرامون برجام و افزایش حجم خرید نرخ این ارز در بازار نقدی ابتدا به ۲۴۷۰۰ و سپس به ۲۵هزار تومان رسید.

اما با تغییر انتظارات، سرعت رشد قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی بالا رفته به طوریکه قیمت دلار فردایی تا ۲۵۱۰۰تومان پیش رفته که طبق تحلیل‌های فنی، این نرخ بالاتر از سطح مقاومتی ۲۴۹۰۰تومان است و چنانچه فردا بازار نقدی کار خود را با این قیمت آغاز کند، در صورت ثبات در این قیمت، مقصدی بعدی دلار سطح ۲۵۲۰۰تومان خواهد بود.

در این میان خبرهایی هم درمورد بررسی اف‌ای‌تی‌اف به گوش رسیده و برخی منابع اظهار کرده‌اند که قرار است دوباره با پیگیری‌های دولت لوایح اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام مجدد بررسی شود؛ بر این اساس چنانچه اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود احتمال توافق با غرب افزایش و قیمت دلار کاهش خواهد یافت و درصورت انتشار اخبار منفی در این باره دلار به رقم‌های بالاتری صعود خواهد کرد.

گفتنی است که علاوه بر تاثیر اخبار برجام و اف‌ای‌تی‌اف بر قیمت دلار، یکی دیگر از عواملی که بر رشد نرخ ارز در بازار امروز نقش داشته افزایش قیمت درهم از ۶۷۸۰ به ۶۸۲۰تومان بود که با ادامه این روند احتمال صعود قیمت دلار هم بیشتر خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: