صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 10
کد خبر: ۸۲۷۱

در سال 98 قیمت مسکن افزایش پیدا نمی‌کند

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص ارزیابی بازار مسکن در سال 98 گفت: در سال جدید به‌هیچ‌عنوان افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت و قیمت اعلام‌شده مسکن در این سال پایین‌تر از شاخص تورم خواهد بود.
به گزارش راهبرد معاصر ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص ارزیابی بازار مسکن در سال 98 گفت: با توجه به تجربه‌ای که از سال 91 داریم و با افزایش سه برابری نرخ ارز و به‌تبع آن افزایش سه برابری قیمت مسکن در آن مقطع، شاهد بودیم که وقتی ارز دوباره سیر صعودی در پیش گرفت قیمت مسکن ثابت ماند. بر همین اساس نسبت به افزایش بهای ارز در بازار در سال جدید از بابت افزایش قیمت مسکن در سال 98 نگرانی نداریم.

 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: از سال 91 تا سال 97 بازار مسکن مسیر ثبات را طی کرد تا جایی که قیمت‌ها بر اساس شاخص تورم تعیین می‌شد. در نیمه دوم سال 97 با توجه به تورم ایجادشده در اقتصاد کشور، رشد مؤلفه‌هایی چون بازار طلا، بازار بورس و سرمایه، حامل‌های انرژی و بازار ارز باعث ایجاد جهش در قیمت مسکن شد.

 

او در ادامه تصریح کرد: در سال جاری با توجه به گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث 400 هزار واحد مسکونی و همچنین مسکن امید و تقویت بافت فرسوده از سوی شهرداری، می‌توان امیدوار بود که بازار مسکن دستخوش تحول و کاهش قیمت شود.

 

خسروی گفت: رهبر انقلاب سال 98 را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و اگر تولید در این سال به معنی واقعی به رونق برسد بیش 170 شغل که مستقیم با ساخت‌وساز مسکن سروکار دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

او در ادامه افزود: در سال جدید به‌هیچ‌عنوان افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت و قیمت اعلام‌شده مسکن در این سال پایین‌تر از شاخص تورم خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: