صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 12
کد خبر: ۸۳۶۲۷

دلیل اعدام وزیر کره شمالی

روزنامه میرور در خبری دلیل اعدام وزیر کره شمالی را کم کاری و ناتوانی در اجرای قانون آموزش از راه دور اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر ادعای روزنامه انگلیسی زبان میرور دلیل اعدام وزیر کره شمالی به خاطر کم کاری در فضای مجازی و نارضایتی کارکنانش از میزان کار بوده است. یک مقام عالیرتبه کره شمالی عنوان کرد پس از تحقیقات در مورد علت عدم موفقیت وزیر کره شمالی کیم جونگ اون دستور اعدام وی را صادر کرد. گفتنی است برخی منابع نیز فعالیت ضد حزبی وزیر کره شمالی را دلیل اعدام او اعلام کردند.

 

اعدام وزیر فاسد به سبک رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یکی از وزرای خود را پس از آن اعدام کرد که وزارتخانه این وزیر اقدام به برقراری تماس ویدیویی کافی نکرده و کارمندانش از میزان کار شکایت کرده بودند.

حکم اعدام وزیر آموزش کره شمالی از سوی کیم جونگ اون، رهبری این کشور در پی تحقیقات درباره اینکه چرا وزارتخانه مذکور پیشرفت رضایت بخشی نداشته، صادر شده است.

روزنامه رسمی کره شمالی نوشت، گزارش مربوط به یافته‌های مرتبط با وزارت آموزش عالی کره شمالی نشان می‌دهد که این وزارتخانه به قدر کافی و به صورت مناسب قانون آموزش از راه دور را محقق نکرده است.

در گزارش این روزنامه همچنین آمده است، این تحقیق از سوی اداره سازمان و ارشاد به این دلیل انجام شده که این وزارتخانه از پیشرفت در زمینه آموزش از راه دور موفق نبوده و سیاست‌های دولت را مورد انتقاد قرار داده است.

اتهامات وارده همچنین شامل موارد می‌شوند که در آن برخی از اعضای وزارتخانه مذکور در نشست‌هایشان درباره کار شکایت داشته و برخی دیگر هم فقدان منابع اختصاص یافته از سوی دولت را زیر سوال برده‌اند.

در پی اعدام وزیر آموزش عالی، کمیسیون جدید به ریاست "ری گوک چول"، رئیس دانشگاه کیم ایل سونگ در کره شمالی بار دیگر آغاز به کار کرده است.

یکی از منابع تایید کرد، در میان اقدامات جدید، آنها قرار است تماس‌های ویدئویی را به صورت منظم انجام دهند.

سال گذشته میلادی نیز کیم جونگ اون یک ژنرال را به خورد ماهی‌های گوشتخوار داد و گفته می‌شود پنج معاون هم پس از نشست کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا به دلیل عدم دستیابی به موفقیت به جوخه آتش سپرده شدند.

اخیرا رهبر کره شمالی متهم به ایجاد یک "مدرسه اتمی" که تمرکزش بر ساخت و مسلح کردن موشک‌هاست، متهم شده است.

بعضی ازرسانه هااین اعدامی را«مقام عالی آموزش» نوشته اند

این مقام آموزش عالی رتبه ای که نامش فاش نشده بود ، پس از تحقیق در مورد علت عدم موفقیت در پیشرفت مطلوب ، توسط رهبرکره شمالی به اعدام محکوم شد.

اخباردیگری هم منتشرشده که علت اعدام مقام آموزش کره شمالی به دلیل «فعالیت های ضد حزبی بوده است»

از آنجا که کمیسیون غیر دائمی قانون آموزش از راه دور (متشکل از۲۰ استاددانشگاه)مستقیماً به وزارت آموزش عالی وابسته بود ، مقامات یک مدیر بخش وزارتخانه آموز عالی را انتخاب کردند ،استاددانشگاه«پارک» ۵۰ ساله ، به عنوان رئیس انتخاب شد. مقامات همچنین تقریباً ۲۰ استاد را برای عضویت در کمیسیون انتخاب کردند.

رسانه های نوشتند:رهبر کره شمالی« کیم جونگ-اون« وزیر آموزش وپرورش را به دلیل کم کاری وناتوانی درفضای مجازی(ارتباط تصویری)رابرای ارتباط دانش آموزان با معلمان فراهم کنداعدام کرد.


گزارش شده است که کیم جونگ-اون وزیر آموزش و پرورش را اعدام کرده است پس از تحقیق در وزارت آموزش عالی نشان می دهد که با سیاست ها پیشرفت کافی ندارد.

این مقام آموزش عالی رتبه ای که نامش فاش نشده بود ، پس از تحقیق در مورد علت عدم موفقیت در پیشرفت مطلوب ، توسط رهبرکره شمالی به اعدام محکوم شد.

علت اعدام مقام آموزش کره شمالی به دلیل فعالیت های ضد حزبی

اخباردیگری هم منتشرشده که علت اعدام مقام آموزش کره شمالی به دلیل «فعالیت های ضد حزبی بوده است»
گزارشی از یافته های تحقیق در مورد وزارت تحصیلات عالی ، که توسط سازمان سازمان و ارشاد (ODG) انجام شده است ، توسط Daily NRK مشاهده شد.

این خبرگزاری ادعا کرد که برای انجام "اجرای قانون آموزش از راه دور" اقدامات کافی انجام نشده است.

در این گزارش آمده است: "OGD تحقیقاتی را انجام داد زیرا کمیسیون نتوانست پیشرفت کند و برخی سیاست های دولت را مورد انتقاد قرار داده بودند."
گزارش شده است که این ادعاها همچنین شامل اعضای بخش "شکایت" در مورد کار خود بوده است ، و دیگران از کمبود منابع ارائه شده توسط دولت سوال می کنند.
همچنین گفته می شود که بازرسان سرعت کند اجرای "سیاست یادگیری از راه دور" را برجسته کرده اند ، که به نظر پیشرفت خوبی نیست.

این گزارش می افزاید ، پس از مرگ وزیر ، کمیسیون جدید تحت نظر ری گوک چول ، رئیس دانشگاه کیم ایل سونگ "سازماندهی مجدد" یافته است.

برخی منابع می گویند که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون دستور اعدام این مقام ارشد آموزش عالی را به دلیل "فعالیت های ضد حزب" صادر کرده است - پس از اینکه او از عدم دریافت حمایت و منابع از دولت شکایت کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: