صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 12
کد خبر: ۸۳۶۴۰

رنگ‌بندی جدید کرونایی شهر‌های کشور ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + جدول رنگ بندی شهرستان‌ها به تفکیک

رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرهای کشور امروز دوشنبه 23 فروردین 1400 در اپلیکیشن ماسک به روز رسانی شد.

به گزارش اندیشه معاصر؛ جدیدترین رنگ بندی کرونایی استان های کشور به تفکیک نام شهرستان امروز دوشنبه 23 فروردین 1400 در اپلیکیشن ماسک منتشر شد. طبق آخرین اخبار در شبانه روز گذشته 247 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و 23311 مبتلای جدید کرونا گزارش شده است. تعداد شهرستان‌های قرمز به ۲۹۵، شهرهای نارنجی به ۹۹، شهرهای زرد به ۴۵ و تعداد شهرهای آبی به ۹ شهرستان تغییر کرد. در ادامه جزئیات بیشتر از جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرها را به همراه جدول بخوانید.

 

طبق نقشه رنگ‌بندی جدید کرونایی که دوشنبه ۲۳ فروردین از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد شهرستان‌های قرمز به ۲۹۵، شهرهای نارنجی به ۹۹، شهرهای زرد به ۴۵ و تعداد شهرهای آبی به ۹ شهرستان تغییر کرد.

 

بر این اساس، شهرستان‌های کلیبر و ملکان در آذربایجان‌شرقی، چالدران و سردشت در آذربایجان‌غربی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، گرمی و مشگین‌شهر در اردبیل، چادگان در اصفهان، اشتهارد در استان البرز، سیروان در ایلام، جم در استان بوشهر، قرچک و ملارد در تهران، خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری، طبس در خراسان جنوبی، بجستان، بردسکن، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و کاشمر در خراسان رضوی، جاجرم و گرمه در استان خراسان شمالی، سلطانیه در زنجان، استهبان، بوانات، پاسارگاد و نی‌ریز در فارس، دهگلان در کردستان، بردسیر در کرمان، دالاهو و قصرشیرین در استان کرمانشاه، گالیکش در گلستان، سیاهکل، شفت و ماسال در گیلان، جزیره کیش در هرمزگان و اسدآباد در همدان نیز جزو شهرهای با وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 


همچنین شهرستان‌های کوثر و نیر در اردبیل، دهاقان در اصفهان، جوین و خلیل‌آباد در خراسان رضوی، مانه و سملقان در خراسان شمالی، ایجرود در استان زنجان، علی‌آباد و کلاله در گلستان و بافق در یزد از وضعیت زرد به نارنجی تغییر کردند.

 

همچنین شهرستان‌های شوش در خوزستان، سپیدان در فارس و بم در استان کرمان که قبلا در وضعیت قرمز قرار داشتند به دلیل تثبیت روند بستری، از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

 

بر اساس اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، در صورت کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش روند بستری و تغییر وضعیت دوباره به قرمز وجود خواهد داشت.

 

جدول جدیدترین رنگ بندی استان ها به تفکیک نام شهرستان

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین آمار کرونا در کشور امروز 23 فروردین

 

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

جان باختن 274 بیمار در شبانه روز گذشته

 

 

 وی ادامه داد:مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

 

بهبود و ترخیص یک میلیون و ۷۲۰ هزار و  ۸۴ نفر از بیماران

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و  ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

نمکی ابراز داشت: چهار هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وضعیت کرونایی شهرها

 

 وی تصریح کرد:در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت متذکر شد:همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: