صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 13
کد خبر: ۸۴۲۰

هشدار ۴ نماینده آمریکایی به نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی

چهار عضو برجسته دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه‌ای مشترک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه غربی به سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.
به گزارش  راهبرد معاصر  به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهار عضو برجسته دموکرات کنگره آمریکا که به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی شهرت دارند، روز جمعه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، هشدار دادند کرانه غربی را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه نکند.

این چهار نماینده که الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، در میان آنهاست، در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که از امنیت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، اما در مورد چشم‌انداز اقدام این رژیم به ضمیمه‌سازی یکجانبه کرانه غربی «به شدت نگران» هستند.

در این بیانیه آمده است: «امیدواریم هرگونه اقدام امنیتی در چارچوب باز گذاشتن مسیر اجرای راه حل مبتنی بر تاسیس دو کشور انجام شود.»

این نمایندگان در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کردند: «(راه حل) دو کشور برای دو ملت، که دو طرف به طور مستقیم در مورد آن مذاکره کردند و طی آن در خصوص تبادل زمین نیز به طور دوجانبه به توافق رسیدند، بهترین گزینه برای دستیابی به شرایطی است که در آن اسرائیلِ یهودی، دموکرات و امن در کنار کشور فلسطین که دموکرات و غیرنظامی است، زندگی کند.»

نیتا لووی، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا، تد دویچ، رئیس کمیته فرعی خاورمیانه به عنوان بخشی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، و برَد اشنایدر، دیگر نماینده دموکرات کنگره که حمایت از اسرائیل مشهور است، دیگر امضاکنندگان این بیانیه هستند.

این هشدار در شرایطی داده شد که نشانه‌هایی از پایان دادن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سال‌ها تلاش این کشور در جهت تاسیس کشور مستقل فلسطینی دیده می‌شود.

شایان ذکر است، نتانیاهو که این هفته با اختلافی اندک در انتخابات به پیروزی رسید تا پنجمین دوره نخست وزیری را به دست آورد، در پایان کارزار انتخاباتی خود قول داد دست‌کم بخش‌هایی از کرانه غربی را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند. چنین اقدامی بطور موثر مانع دستیابی به توافق برای تاسیس کشور مستقل فلسطین خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: