صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 20
کد خبر: ۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

علت عدم اطلاع رسانی دولت در بسته حمایتی 200 هزار تومانی

ابهامات گسترده درباره مشمولان بسته حمایتی دولت و اطلاع رسانی ضعیف دولت سوالات بسیاری درباره این شرایط به وجود آورده است.
به گزارش راهبرد معاصر؛ توزیع بسته حمایتی دولت و سبد کالا 97 در حالی از هفته گذشته آغاز شد که هنوز بسیاری از مردم این بسته حمایتی را دریافت نکرده اند و هنوز تکلیف مشمولان بسته حمایتی دولت مشخص نیست. در رسانه ها و فضای مجازی پرسش های بسیاری به وجود آمده که چرا سبد کالا به ما تعلق نمی گیرد یا اینکه بسته حمایتی دولت و سبد کالا شامل چه کسانی می شود و نحوه دریافت آن چیست.


بسته حمایتی دولت

در برابر این میزان از ابهام و سوال اما دولت همچنان در خواب به سر می برد و هیچ اطلاع دقیقی از مشمولان و نحوه توزیع و پیگیری سبد کالا 97 منتشر نشده و دولتی ها به گفتن اینکه همه کسانی که زیر سه میلیون تومان حقوق میگیرند مشمول دریافت بسته حمایتی هستند اکتفا کرده اند.

تا کنون کارکنان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسته حمایتی 200 هزار تومانی را دریافت کرده اند اما کارگران و سایر افراد هنوز موفق به دریافت آن نشده اند. 

در این شرایط وقتی در رسانه ها شماره 5000499 به عنوان شماره سبد کالا معرفی شد، تامین اجتماعی آن را رد کرد و گفت در آینده شماره رسمی پیامک تامین اجتماعی و بسته حمایتی دولت معرفی خواهد شد که هنوز نشده است.

در آخرین اظهار نظر رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد کسانی که بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده اند می توانند به سایت بهزیستی مراجعه کنند و در آزمون وسع شرکت کنند تا در صورت داشتن شرایط، سبد کالا به آن ها تعلق گیرد. این در حالی است که اولا هیچ بخشی برای این منظور در این سایت پیش بینی نشده و مردم را دنبال نخود سیاه می فرستند و سردرگم تر می کنند و از سویی برای پرداخت 200هزار تومان جواز بررسی حساب بانکی افراد را می خواهند.

خلاصه کلام آنکه همه این مشکلات به دلیل سوء مدیریت و فقدان یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی در دولت است. دقیقا همان چیزی که روحانی در انتخابات بارها وعده آن را داده بود و امروز بار دیگر در توزیع بسته حمایتی نشان داد که حداقل ها را نیز ندارند و توان مدیریت چنین کار ساده ای در دولت وجود ندارد. در دور قبلی توزیع سبد کالا نیز دقیقا همین وضعیت پیش آمد و هیچ تلاشی برای رفع آن نشده است. 

راهبرد معاصر پیگیر وضعیت توزیع بسته حمایتی دولت است و آخرین اخبار بسته حمایتی دولت را در اولین فرصت در اختیار شما قرار خواهد داد. برای این منظور لینک زیر را دنبال کنید:

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی قانع
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
با سلام وخسته نباشی ممنون . سپاس از شما مدیران و همکاران عزیزمان از این همه قیمتهای جدید قیمت همه چی کم بود پایین قیمت نان هم با مبلغ 200تومان هم اضافه شد حالا مانده تا بقیه قیمتها ما هم منتظریم علی قانع از استان لرستان شهر خرم آباد)
ناشناس
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تورم و گرونی کم مشکل درست کرده که این پیگیری و سردرگمی بسته حمایتی هم اضافه شد. اگر قرار بر کمکه، نباید اینقدر مبهم و پیچیده باشه.