صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 21
کد خبر: ۸۴۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بیمه های حرفه ای برای ساختمان سازی حرفه ای

اینکه هر کاری که در هر حوزه شغلی انجام می شود باید با مهارت کافی و به صورت حرفه ای انجام شود، بر کسی پوشیده نیست. چرا که داشتن مهارت و درست انجام دادن هر کاری، باعث کیفیت بالای محصول، خدمات یا امکانات ایجاد شده خواهد بود و در نتیجه رضایت مشتری و مخاطب را هم به همراه خواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛  این نوع نگرش در قرن بیست و یکم و کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیشتر رواج داشته و باعث شده است که مخاطبان هم به سمت تولید کنندگان و سازندگان و خدمات دهندگان حرفه ای بروند.

 

حوزه ساختمان سازی هم از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصاً که ساختمان محل سکونت یا محل کار هر شخص، یکی از گران ترین محصولاتی است که در طول زندگی خود خریداری می کند و قاعدتاً وسواس بسیار بیشتری هم در زمینه کیفیت آن خواهد داشت. از طرف دیگر یک کیفیت یک ساختمان به عوامل بسیار زیادی وابسته است. از جمله متریال و مواد به کار رفته در ساختمان، طراحی سازه و در نظر گرفتن امکانات رفاهی مختلف، و موقعیت مکانی آن.

 

در کشور ما هم شرکت های ساختمانی و آرشیتکت های بسیار مطرح و حرفه ای و بعضا بین المللی هم فعالیت می کنند که ساختمان های مقاوم، ایمن و باکیفیت و مطابق با استاندارد های روز احداث می کنند.

 

اما یکی از اصول اساسی برای احداث یک ساختمان مناسب، این است که اصول ایمنی چه برای خود ساختمان، چه برای فعالیت احداث، و چه برای افرادی که به عنوان کارگران ساختمانی مشغول به فعالیت در پروژه هستند و چه در مورد ساختمان های مجاور و افرادی که در نزدیکی پروژه در حال زندگی، رفت و آمد و یا فعالیت شغلی هستند را شامل شود.

 

به طور مثال ساختمان هایی که با اصول ایمنی ساخته می شوند، کمتر در مواردی مثل زلزله آسیب می بینند و یا اینکه خرابی کمتری را در طول زمان دارند و کمتر فرسوده می شوند. همچنین یک سری اقدامات ایمنی باید در ساختمان سازی رعایت شود تا کارگران و متخصصینی که در حال فعالیت هستند کمترین خطر و حادثه را تجربه کنند و بتوانند با آرامش به کار خود بپردازند. البته کارفرمای پروژه می بایست افرادی که در حال فعالیت ساختمانی هستند را تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران ساختمانی قرار دهد تا در صورتی که حادثه ای رخ داد، بتواند خسارت را در قالب این بیمه نامه از شرکت بیمه دریافت کند. بیمه مسئولیت کارفرما دارای پوشش های جانبی نظیر پرداخت خسارت بدون رأی دادگاه، پرداخت هزینه پزشکی بدون اعمال تعرفه، و همچنین پوشش مطالبات ماده 66 بیمه تامین اجتماعی و ... هم هست که بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، آن ها را هم در بیمه نامه خود داشته باشد.

 

همچنین یک سری اقدامات برای ایمنی پروژه برای افرادی که در مجاورت کارگاه ساختمانی مشغول زندگی، فعالیت یا عبور و مرور هستند می بایست صورت پذیرد که کمترین آسیب را برای آن ها به همراه داشته باشد.

 

این اقدامات معمولاً توسط شرکت های ساختمانی حرفه ای و درجه یک رعایت می شود. اینکه جداسازی مناسبی در پروژه صورت گیرد و علائم هشداردهنده برای سقوط اجسام یا امکان نشست زمین وجود داشته باشد و اینکه به هنگام تخریب و گودبرداری، با ایجاد سازه هایی از تخریب ساختمان های مجاور جلوگیری شود.

 

این اقدامات که معمولاً برای حفاظت از اشخاص ثالث صورت می پذیرد را می توان در قالب بیمه مسئولیت سازندگان ابنیه ساختمانی در قبال اشخاص ثالث نیز تحت پوشش قرار داد. این بیمه نامه دو پوشش جانی و مالی دارد که در صورتی که آسیبی در هنگام اجرای پروژه به افراد دیگر یا اموال آن ها ایجاد شد، خسارت را می توان از شرکت بیمه دریافت کرد. معمولاً در زمان تخریب، گودبرداری، و نصب اسکلت و احداث نما بیشترین آسیب در این زمینه وارد می شود و بیشترین خطرات وجود دارد.

 

در زمینه بیمه مسئولیت ساختمانی، می توان از شرکت بیمه سامان به عنوان یکی از شرکت های خوشنام با رتبه بالای توانگری مالی و همچنین رضایت بیشتر مشتریان نام برد.

 

اما نکته مهم در مورد بیمه های ساختمانی این است که شما باید قبل از اینکه پروژه شروع شود حتماً این بیمه ها را خریداری کنید تا در حداکثر زمان ممکن کارگران و اموال دیگران تحت پوشش بیمه باشند. همچنین داشتن بیمه نامه به منزله عدم رعایت اصول ایمنی نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی نیک
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
ساختمان سازی یکی از پر ریسک ترین کارهایی است که میشه انجام داد. مخصوصا به نظر من اینکه کارگرها اصلاً با اصول حرفه ای کار آشنا نیستند و خیلی ها هم که از کارگران تبعه غیرمجاز استفاده می کنن که اصلا اسم و رسمی هم توی ایران ندارن کار رو سخت تر می کنه. این چیزی هست که توی هر کوچه و خیابون که داره یه ساختمان ساخته میشه، قابل مشاهده هست.