صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۷
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 21
کد خبر: ۸۴۷۲۸

همه تحریم‌ها برداشته نشود، هیچ تحریمی برداشته نشده

اخبار از وین حاکیست که آمریکایی‌ها قصد دارند در بهترین حالت تحریم‌ها را اولاً به لحاظ «زمانی» فقط معطوف به دوره ترامپ کنند و تحریم‌های پسابرجامی پیش از ترامپ یعنی دوره اوباما را از لغو مستنثی کنند و به لحاظ «موضوعی» نیز اعلام کنند فقط تحریم‌هایی که برچسب صرفاً هسته‌ای دارد برمیداریم(در واقع تعلیق میکنیم!).

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخبار از وین حاکیست که آمریکایی‌ها قصد دارند در بهترین حالت تحریم‌ها را اولاً به لحاظ «زمانی» فقط معطوف به دوره ترامپ کنند و تحریم‌های پسابرجامی پیش از ترامپ یعنی دوره اوباما را از لغو مستنثی کنند و به لحاظ «موضوعی» نیز اعلام کنند فقط تحریم‌هایی که برچسب صرفاً هسته‌ای دارد برمیداریم(در واقع تعلیق میکنیم!).

 

اولا در دوره اوباما هم بعد از برجام تحریم‌های قابل توجهی اعمال شد ثانیاً تاکید بر عنوان صرفاً هسته‌ای موجب می‌شود که در وهله اول بخش مهمی از تحریم‌ها باقی بماند و ثانیاً همان تحریم‌هایی که روی کاغذ و در مقام لفظ برداشته می‌شود هم در عمل برای ایران آورده اقتصادی خاصی نداشته باشد.

 

یک چنین شرایطی که آمریکایی‌ها تصویر می‌کنند و متاسفانه برخی نیز در ایران بدون آگاهی از چند و‌چون ماجرا با آن همراهی دارند در بهترین حالت فرضی، وضعیتی را برای ایران می‌سازد که «سیف» رییس پیشین بانک مرکزی در دولت آقای روحانی گفت: «تقریباً هیچ».

 

از این نظر این راهبرد «تا همه تحریم‌ها برداشته نشود هیچ تحریمی برداشته نشده است» سیاست درستی می‌تواند محسوب شود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: