صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 22
کد خبر: ۸۴۸۲۶
راهبرد معاصر بررسی می‌کند؛

اولین هشدار موشکی در تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

پیش از این رژیم صهیونیستی همیشه مدعی می شد موشک‌های محور مقاومت امکان رسیدن به تاسیسات هسته‌‌ای «دیمونا» را ندارد. این در حالی است که حمله موشکی شب گذشته ثابت کرد که استراتژیک‌ترین مراکز هسته‌ای و نظامی این رژیم در تیررس لحظه‌ای قراردارد و رژیم صهیونیستی نیز متوجه شد که مرزهایش از هر سه جهت فلسطین، لبنان و سوریه بشدت محل تهدید هستند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع محلی چهارشنبه شب گزارش دادند آژیرهای خطر در اطراف رآکتور هسته‌ای «دیمونا» در بیابان «النقب» در جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است. پیش از آن نیز برخی از صدای انفجاری قوی در اطراف این رآکتور هسته‌ای خبر داده بودند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «صدای آژیرها در منطقه ابو قرینات ، نزدیک دیمونا در نقب پخش می‌شود... به نظر می‌رسد یک موشک از نوار غزه به سمت منطقه دیمونا شلیک شده است». خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان جوامع بادیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار ، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است». سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی البته مدعی شد: نیروهای ارتش دفاعی اسرائیل شلیک موشک زمین به هوا از سوریه به سوی اسرائیل را رصد کرده‌اند که در منطقه «النقب» فرود آمده است.

 

 با توجه به سابقه سانسور شدید انفجارهای مهم صورت گرفته در مراکز حساس حیفا و اهدافی که هر از چندگاهی توسط پهپادهای محور مقاومت صورت می‌گیرد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است: «این حمله موشکی خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته و به رآکتور هسته‌ای دیمونا نیز اصابت نکرده و به آن نزدیک هم نشده است». این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای القای این مفهوم که در کشورهای محور مقاومت حملات گسترده و بزرگ انجام می دهد و کسی توانایی پاسخویی ندارد، حوادث و اتفاقات ساده که در کشورهای محور مقاومت اتفاق می افتد را به صورت تلویحی بر عهده می گیرد.

 

اهمیت موقعیت جغرافیایی حمله شب گذشته به قدری زیادی است که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در هفته گذشته این رژیم از بیم حملات سوریه و یمن، توان دفاع هوایی خود در اطراف رآکتور دیمونا را شدت بخشیده است. در همین راستا خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» به دنبال انفجار بامداد امروز (پنجشنبه) نوشت: «این در حالی است که اسرائیل به‌تازگی سامانه‌های پدافند هوایی در اطراف راکتور اتمی دیمونا و بندر ایلات را به دلیل نگرانی از حملات موشکی یا پهپادی، تقویت کرده بود».

 

پیش از این رژیم صهیونیستی همیشه مدعی می شد موشک‌های محور مقاومت امکان رسیدن به تاسیسات هسته ‌ای دیمونا را ندارد. این در حالی است که حمله موشکی شب گذشته  ثابت کرد که استراتژیک‌ترین مراکز هسته‌ای و نظامی این رژیم در تیررس لحظه ای قراردارد و رژیم صهیونیستی نیز متوجه شد که مرزهایش از هر سه جهت فلسطین، لبنان و سوریه بشدت محل تهدید هستند و موشک های مقاومت در هر زمان و مکان و از هر جهتی قابلیت عبور از گند آهنین و فرود در سرزمین‌های اشغالی و ویران ساختن حساس ترین مراکز رژیم صهیونیستی را دارند. گنبدی که تاکنون به دفعات در مقابله با موشک‌های فلسطینی شکست خورده است.

 

گفتنی است در ادامه سلسله انفجارهای اخیر علیه منافع رژیم صهیونیستی در دریا و زمین که آخرین مورد آن هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی ساحل بندر فجیره امارات بود، روز گذشته نیز رسانه‌ها از وقوع انفجار مهیب در یک کارخانه تولید تسلیحات خبر دادند که به گزارش رسانه‌ها این کارخانه محل تولید سلاح‌های جنگی پیشرفته از جمله موشک‌های مختلف است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داد این انفجار مهیب روز سه‌شنبه در یک تأسیسات امنیتی حساس در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته و هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این انفجار در دست نیست.

 

بر اساس تصاویر و فیلم‌های منتشر شده دود سفید و قارچی‌شکل ناشی از این انفجار قابل مشاهده است که برخلاف ادعای مقامات رژیم صهیوینستی نمی توان آن را «حادثه » نامید؛ چراکه تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان از آمادگی قبیلی برای فیلم‌برداری و ضبط آن دارد. شدت این انفجار به حدی بود که خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد صدای این انفجار از مسافت‌های دور هم شنیده شده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز اذعان داشت که این  تاسیسات نظامی در مرکز اسرائیل و در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است.

 

انفجارهای سریالی در مراکز حساس رژیم صهیونیستی، نشانگر شکننده شدن امنیت رژیم صهوینیستی است. رژیمی که  تلاش‌های متعدد پیدا و پنهانی در ارتقای توانمندی نظامی خود داشته، در سال‌های اخیر هزینه‌های هنگفتی را برای توسعه سپر دفاع موشکی خود انجام داده است. با این حال حمله شب گذشته بیانگر این واقعیت بود که دوران «بزن درو» در سوریه نیز تمام شده و هرگونه اقدام علیه منافع سوریه نیز می تواند با پاسخ متقابل سوریه مواجه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: