صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 25
کد خبر: ۸۵۲۴۸

رگبار و رعد و برق در بسیاری از مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در برخی استان‌ها از جمله اصفهان، یزد، فارس، کرمان و تهران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در شرق سواحل دریای خزر، برخی نقاط خراسان شمالی و خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، قم، یزد، فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین در استان‌های کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

 

ضیائیان بیان کرد: فردا در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی همچنین در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

 

او ادامه داد: روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد، شمال فارس و کرمان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیائیان توضیح داد: شدت بارش در شمال غرب است و وقوع تگرگ در مناطق مستعد و نفوذ گرد و غبار از کشور‌های همسایه و غرب کشور دور از انتظار نیست.

 

او اظهار کرد: به تدریج بارش باران در سواحل دریای خزر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر تشدید می شود و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین در شمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

 

او یادآورشد: در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در حدود ۴ تا ۶ درجه در سواحل خزر رخ می‌دهد.

ضیائیان در خصوص آب و هوای استان تهران بیان کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران به ۳۱ درجه و کمترین آن به ۲۱ درجه خواهد رسید./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: