صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 01
کد خبر: ۸۶۱۰۵

جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه

سازمان ضد انحصار روسیه اپل را به پرداخت 12 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  سازمان فدرال ضد انحصار روسیه شرکت اپل را به پرداخت 906.299.392.16 روبل (حدودا 12 میلیون دلار) به علت نقض قوانین ضد انحصار روسیه جریمه کرد.

 

بر طبق گزارش این سازمان، شرکت اپل از موقعیت خود در رابطه با توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های تلفن همراه کنترل والدین سوءاستفاده کرده و رقابت در بازار اپلیکیشن دستگاه‌های تلفن همراه مبتنی بر iOS را محدود کرده است. اپل این حق را بر خود محفوظ داشته که هرگونه برنامه شخص ثالث را رد کند و به اپ استور راه ندهد، حتی زمانی که یک برنامه با کلیه الزامات مطابقت داشته باشد.

 

در گزارش سازمان مبارزه با انحصار آمده است:

شرکت اپل از اکتبر سال 2018 سیاست محدود کردن ابزارها و امکانات توسعه اپلیکیشن‌های کنترل والدین را دنبال کرده، اما همین سیاست با انتشار برنامه آمریکایی «Screen Time» که قابلیت‌های یکسانی با برنامه‌های کنترل والدین دارد، همزمان بوده است. این نشان می‌دهد اپل الزامات و شرایط نامشخصی برای نرم‌افزارهای توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند. بر این اساس، سازمان ضد انحصار نشانه‌های سوءاستفاده از موقعیت اپل در بازار اپلیکیشن‌های iOS می‌بیند.

 

سازمان ضد انحصار روسیه در ماه آگوست سال 2019 پس از شکایت آزمایشگاه کسپرسکی مبنی بر رد بی‌اساس نسخه‌های برنامه کنترل والدین «Kaspersky Safe Kids (KSK)» پرونده‌ای علیه اپل تشکیل داده بود.

 

اپل نیز در ماه آوریل امسال، در بیانیه رسمی خود از حذف برنامه‌های کنترل والدین شخص ثالث از فروشگاه اپ استور به دلیل عدم رعایت الزامات امنیتی و حریم خصوصی خبر داده و تأکید کرده بود که این یک مسئله امنیتی است و نه رقابتی./ سایبربان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: