صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۳۴
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 21
کد خبر: ۸۶۳

نگرانی ناتو از شکل گیری ارتش اروپایی

دبیرکل ناتو درباره تشکیل یک ارتش اروپایی مشترک به‌عنوان رقیبی برای ناتو هشدار داده و از کشورهای اروپایی خواست در اجرای این پروژه زیاده‌روی نکنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "ینز استولنبرگ"، دبیرکل ناتو درباره تشکیل یک ارتش اروپایی به‌عنوان رقیبی برای ناتو هشدار داده تأکید کرد که ائتلاف دفاعی ناتو اساس امنیت اروپا است.


وی به کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داد که در تصمیمات خود برای تشکیل یک اتحادیه دفاعی بیش از حد زیاده‌روی نکنند. استولنبرگ با تأکید بر اینکه "من تلاش‌های اتحادیه اروپا در این راستا را تمجید می‌کنم" در عین حال در حاشیه دیدار با وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل تأکید کرد: اما چنین پروژه‌ای هرگز نباید این هدف را دنبال کند که با ناتو رقابت کند. ائتلاف نظامی ناتو اساس امنیت اروپا است.


گفتنی است وزرای دفاع و امور خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در دیداری در بروکسل با 17 پروژه جدید در قالب طرحی موسوم به "پسکو" موافقت کردند. صدراعظم آلمان هم چندی پیش بر لزوم تشکیل ارتش اروپایی تأکید کرده گفت: ما باید روی این ایده کار کنیم تا یک روزی یک ارتش واقعی اروپایی خلق کنیم. به‌گفته وی یک ارتش مشترک اروپایی به دنیا نشان خواهد داد بین کشورهای اروپایی هرگز هیچ جنگی وجود ندارد.

نظر شما