صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 03
کد خبر: ۸۶۳۹۷

عکس های فقیه سلطانی در سریال یاور

فقیهه سلطانی که با سریال آهوی ماه نهم در تلویزیون به اوج شهرت رسید در این شب های ماه رمضان در سریال تلویزیونی یاور در نقش پریوش بازی متفاوتی را تجربه کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازیگر مشهور عرصه تئاتر کشورمان در بازی متفاوت خود در سریال یاور در نقش جنجالی خود که زن دوم بازیگر اصلی داستان می باشد تجربه ای متفاوت را داشته است. در ادامه عکس های از فقیهه سلطانی در یاور و نقش آفرینی های وی در سینما و تلویزیون را در نیک صالحی مشاهده کنید.

 

 

 

 

بیوگرافی فقیه سلطانی

فقیهه سلطانی متولد ۱۳۵۳ ـ فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد. یک دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۱ زیر نظر گلاب آدینه گذرانده است. سلطانی بازیگری سینما را از سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی اعتماد آغاز کرد.

 

ازدواج فقیه سلطانی 

فقیهه سلطانی با جلال امیدیان فوتبالیست سابق کشورمان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام گندم است. وی در یک خانواده پرجمعیت از پدری روحانی و مادری خانه دار به دنیا آمد ، هفت خواهر و برادر بجز خود دارد که سعید سلطانی برادر بزرگش کارگردان و نویسنده است.

 

بیوگرافی جلال امیدیان همسر فقیهه سلطانی

همسرش جلال امیدیان ۴۱ ساله بوده و متولد تهران است.جلال امیدیان به جز ذوب آهن سابقه حضور در تیم های مس کرمان و پیکان تهران را نیز در کارنامه فوتبالی خود دارد.

 

 

فقیهه سلطانی در کنار همسر و دخترش گندم

 

آثار فقیه سلطانی

وی در سریال های مهمانان ویژه ، تبریز در مه، عمارت فرنگی، نشانی، قطار آن شب، خواستگاران، پاتوق، روز رفتن، بوی گل‌های وحشی، آهوی ماه نهم، زخم، پدر خاک، آغوش‌های خالی، میهمانی از بهشت، طریق عشق، سایه‌ها، بی‌بی‌یون، امام علی و سریال یاور بازی کرده است.


فقیهه سلطانی در تئاتری به کارگردانی گلاب آدینه در نقش سیاه کار کرده بود. فریدون جیرانی بخاطر همین تجربه موفق او را برای فیلمش انتخاب می‌کند. بخشی از دیالوگ‌ های صورتی از خود سلطانی می‌ آید مثل دیالوگ «من بلدم با لهجه‌ی سیاه آواز بخوانم» که در اولین ملاقاتش با جیرانی می‌ گوید که عینا همین دیالوگ در فیلم هست.


لیلا مشرقی از همان صحنه‌ ای که وارد فیلم می‌ شود و بشکن بشکن را اجرا می‌ کند تا صحنه خداحافظی‌ اش از شهرام (رامبد جوان) به فیلم حال و هوای متفاوتی می‌ بخشد.


در جشنواره بیست و یکم فیلم فجر جوایز محدود می‌شود و جایزه نقش مکمل زن و مرد حذف می‌ شود و از این رو این بازی در جشنواره دیده نمی‌شود، هر چند که سلطانی برای بازی در صورتی کاندید نقش مکمل در هفتمین جشن خانه سینمای ایران می‌ شود.

 

 

سریال یاور 

یاور سریالی ۳۰ قسمتی است که توسط سعید سلطانی کارگردانی می‌شود و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد. داریوش ارجمند، امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و اسماعیل محرابی بازیگرانی هستند که در سریال یاور به ایفای نقش می‌ پردازند.

 

داریوش ارجمند بازیگر نقش اصلی سریال «ستایش»، در این سریال هم در نقش یاور به عنوان نقش اصلی سریال به ایفای نقش می‌ پردازد. امید علیمردانی هم که او را بیشتر به کاراکتر رستم سریال «ستایش» می‌ شناختند، در این سریال همچنان نقش رستم را بازی می‌ کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: