صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 08
کد خبر: ۸۷۰۲۱

برگزاری آزمون جامع دانش حرفه­‌ای معلمان طرح خرید خدمات+ جزئیات

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای پیرامون برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه‌ای منابع انسانی (معلمان) صادر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر سلیمان زاده در اطلاعیه ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در هفته دوم اردیبهشت ماه جاری، اعلام کرد که پیرو بخشنامه ۱۴۰/۲۸ مورخ ۱۷ شهریور ۹۹ و براساس مصوبه شورای راهبری برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی وزارت متبوع در هشتم اردیبهشت ۹۹ مقرر شد که به دلیل همپوشانی برنامه سنجش صلاحیت با برنامه جامع ارتقای توانمندی و مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، نتایج آزمون و ارزیابی دوره مهارت آموزی دانشگاه مورد پذیرش است و نیروهای حق­‌التدریس آزاد از شمول این برنامه خارج می­‌شوند.

 

همچنین آزمون جامع دانش حرفه­‌ای نیروهای طرح خرید خدمات در تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۰ برگزار و برنامه سنجش صلاحیت آنان با استفاده از پنج ابزار (ارزیابی از تدریس، مدیریت اداره کلاس، پوشه کار، خود ارزیابی و ارزیابی مافوق) با برنامه‌­ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه انجام می­‌شود.

 

نیروهای خرید خدمات که امتیازات بالاتری در آزمون کسب کنند برابر قوانین و مقررات در تعیین مبالغ قرارداد سال آینده آنها مدنظر قرار خواهد گرفت و قراردادشان برای سال آتی تمدید و ادامه خدمت خواهند داشت. در ضمن افرادی که نمره کمتر از حد نصاب را کسب کنند، یک نوبت فرصت دیگر برای شرکت در آزمون مجدد را خواهند داشت و در صورت عدم موفقیت، استمرار خدمت آنها مجاز نخواهد بود.

 

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که دوره‌­های مربوط به توسعه شایستگی (دوره ۳۰ ساعت متمرکز ستادی و۴۰ ساعت اختصاصی دبیرخانه­‌های کشوری) تا نیمه شهریور ماه تکرار و برای نیروهای رسمی و پیمانی گواهینامه ضمن خدمت صادر می‌شود و سایر نیروها پس از استخدام، گواهینامه ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

 

استان­‌های کشور می­‌توانند تا سقف پنج درصد از گروه معلمان داوطلب اعم از رسمی، پیمانی و غیر رسمی را به شکل داوطلبانه در برنامه ارزیابی از شایستگی با استفاده از سه ابزار ( ارزیابی ازتدریس، مدیریت اداره کلاس و پوشه کار ) شرکت داده و نتایج آنان را به شکل مستند به عنوان یکی از مولفه‌­های ارزیابی برای طرح رتبه­‌بندی معلمان نگهداری کنند./ ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: