صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۵۵
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 17
کد خبر: ۸۸۳۳۳

پیش بینی بورس فردا 28 اردیبهشت 1400

با توجه به افت شاخص بورس در بازار امروز پیش بینی بورس فردا 28 اردیبهشت 1400 نشان می دهد که احتمال منفی بودن شاخص بورس فردا وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر بازار امروز بورس با افت 14 هزار واحدی همراه بود کارشناسان دلیل این موضوه را ابعام و بلاتکلیفی بازار به دلیل نزدیگ شدن به انتخابات می دانند. به همین دلیل پیش بینی می کنند تا تعیین تکلیف انتخابات شاخص بورس در محدوده یک میلیون و 200 نوسان خواهد داشت. در این میان گفته می شود با توجه به تثبیت قیمت دلار به نظر نمی رسد بازار ارز تاثیری در بازار بورس داشته باشد.

 

 

سیگنال ‌های بورس فردا سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

فردا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ بازار در حالی آغاز به کار خواهد کرد که احتمالا این ده خبر می‌توانند بر روی روند آن تاثیرگذار باشند.

۱-دابور وصدور پروانه تولید برای ۲۰ محصول جدید/تقسیم ۳۵۴۷ ریال سود نقدی به ازای هر سهم/
۲-تمحرکه: واگذاری سهام بیش از ۵ درصد دارایی‌های شرکت/
۳-فباهنر:باافزایش ۱۲۴ درصدی سود خالص به ازای هر سهم ۵۶۶.۷ تومانی شناسایی کرد/
۴-نفت برنت مجددا ۶۹ دلاری شد/
۵-صندوق سرمایه گذاری امید لوتوس پارسیان، بازارگردان جدید خساپا/
۶-قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار میان شرکت ملی نفت ایران (کارفرما) و گروه پتروپارس (پیمانکار) امضا شد/
۷-افزایش سرمایه ۵۱۷ درصدی کنور مورد تایید حسابرس قرار گرفت/
۸-شگویا، افزایش ۷۰ درصدی سود نسبت به سال مالی ۹۸ /
چفیبر، افزایش ۵۶۵ درصدی سود نسبت به سال مالی ۹۸ /
بنیرو، افزایش ۳۶ درصدی سود نسبت به سال مالی ۹۸ /
۹-مهم برای سهامداران:اصل سرمایه وسود سهام بورس بیمه می‌شود/
۱۰-تعلیق نماد معاملاتی فولای حداکثر تا تاریخ نهم خردادماه به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر/

 

 

پیش بینی بورس فردا 28 اردیبهشت

علی ضیاچی، کارشناس بازار سرمایه در توصیف شرایط بازار سرمایه گفت: بازار با ابهام و بلاتکلیفی رو به رو است و تا زمان تعیین تکلیف نشدن انتخابات در کشور وضعیت بازار به همین شکل خواهد بود. شاخص کل نیز تا پایان زمان انتخابات در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نوسان نوسان خواهد کرد.

وی درباره وضعیت قیمت دلار و تاثیر آن در بازار گفت: به نظر می‌رسد قیمت دلار تا پایان امسال در محدوده ۲۱ تا ۲۵ هزار تومان نوسان کند. در حال حاضر هم قیمت دلار تثبیت شده است و تاثیر خاصی در بازار ندارد.

ضیاچی درخصوص سهم‌‌هایی که در بازار از ارزندگی خوبی برخوردارند توضیح داد و گفت: گروه‌هایی که به لحاظ بنیادی سهم‌های ارزنده‌ای هستند و سود تقسیمی خوبی دارند اثرگذار خواهند بود اما این سهم‌ها P/E  بالایی ندارند و مشخصا سود شارپی هم نخواهند داشت. گروه‌های بانکی و خودرویی از جمله این گروه‌ها هستند که از وضعیت مناسبی برخوردار خواهند بود.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: با توجه به روند نزولی که بازار امروز داشت فردا شاخص کل منفی شروع می‌شود اما باید در نظر داشت که صف‌های فروشی که امروز شکل گرفتند فردا احتمال جمع شدن را دارند.

همچنین ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: این مدت بازار رمز ارزها رقیب جدی برای بازار سرمایه ایران شده است و فضاهای زیادی برای ورود به این بازار فراهم شده است، سایت‌های مختلف با پیشنهادهای مختلف در این حوزه، روز جاری خبر بازداشت شدن یکی از مدیران یکی از سایت‌های اینترنتی که از بزرگترین آنها نیز هست منتشر شد و هشدار جدی است به سرمایه گذاران ایرانی که در این بازار فعالیت می‌کنند.

 

طبق برخی از آمارها میزان تبادلات در این بازار حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ برابر بازار سرمایه کشور است، البته مدیران کشور به قطع و یقین در بروز این اتفاق مقصر هستند، زمانی که بازار سرمایه را به چنین روزی می‌اندازند مشخص است سرمایه راه خود را به مسیر دیگری می‌برد. جای سرمایه گذاری در بازار بورس ایران است و وظیفه مسئولان حفظ و صیانت از این بازار و سرمایه مردم می‌باشد.

بازار دیگر مشکل ارزندگی و یا نقد شوندگی ندارد، این مردم هستند که هنوز که هنوز است در صف فروش می‌نشینند واقعاً از برخی از افراد باید پرسید که علت این کار شما چیست؟ این پولی که از بازار خارج می‌کنید به کدام بازار می‌خواهید ببرید؟ اگر ضرر ۵۰ درصدی کرده‌اید اگر دلار بخرید به ۴۰ هزار تومان می‌رسد؟ خیر نمی‌رسد.

بازار همچنان از جو روانی منفی رنج می‌برد، پیش بینی می‌شود که بازار فردا نیز منفی باشد و شاخص بین ۵ تا ۱۵ هزار واحد افت کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: