صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 22
کد خبر: ۸۹۰

تعرض جنسی به زنان در زندان‌های عربستان

سازمان دیده‌ بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: بازجویان سعودی دستکم سه فعال زن عربستانی را شکنجه و مورد تعرض جنسی قرار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روزهای اخبار مختلفی درباره اقدامات ضدحقوق بشری عربستان در رسانه ها منتشر می شود. پس از واکنش رسانه ای گسترده درباره قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی، اینبار سازمان دیده بان حقوق بشر جزئیاتی از شکنجه فعالان زن عربستانی در زندان های عربستان را افشا کرد.


سازمان دیده‌ بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است:" بازجویان سعودی دستکم سه فعال زن عربستانی را شکنجه کرده اند. این شکنجه گری در جریان بازداشت این سه زن از اوایل ماه مه سال 2018 میلادی روی داده است.دستکم یکی از این سه زن به علت شکنجه و تعرض جنسی به خود در یکی از زندانهای سعودی برای خودکشی تلاش کرده است."


پیشتر نیز رسانه های قطری رسانه های قطری، به نقل از "سلطان العبدلی" وکیل سعودی گزارش داده بودند: "مقامات سعودی مبلغان بازداشت شده در زندان را در مدت زمان زندانی و هنگام بازرسی شکنجه روحی هدفمند می کنند."


البته در کنار این موارد باید به اقدامات ضد حقوق بشر سعودی ها در یمن علیه غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان نیز اشاره کرد. در همین رابطه، صندوق نجات کودکان می‌گوید با برآورد "محتاطانه" اطلاعات سازمان ملل، تخمین می‌زند که بین آوریل ۲۰۱۵ و اکتبر ۲۰۱۸، تعداد ۸۴ هزار و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال در یمن به واسطه سوءتغذیه شدید مرده‌اند.


نظر شما