صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 29
کد خبر: ۸۹۸۱۴

مهمترین برنامه های رئیسی در حوزه سلامت و بهداشت

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از شاخص های مهم در کشور ، نظام سلامت توانمند و نظام سلامت کارامد است و پرستار نباید دغدغه حقوق و درامد خود را داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر سیدابراهیم رئیسی با تشریح مهمترین برنامه‌های خود در حوزه سلامت و بهداشت با تقدیر از کادر درمانی کشور و پزشکان و پرستاران و عموم کسانی که در مبارزه با کرونا نقش آفرینی کردند، گفت: یکی از شاخص های مهم در کشور ، نظام سلامت توانمند و نظام سلامت کارامد است. پرستار نباید دغدغه حقوق و درامد خود را داشته باشد و باید تامین شود.

 

وی با بیان اینکه با اجرای سریع قانون نظام پرستاری مشکل تعرفه پرستاری را حل می‌کنیم گفت: مساله تعرفه گذاری باید سریعا حل شود، ان شاءالله جزو برنامه هایمان است که نظام پرستاری اجرا شود.

 

رئیسی با بیان اینکه متخصص کم داریم و در برخی از نقاط باید برای جذب و بکارگیری متخصصین تلاش شود گفت: باید متخصصین به نحو عادلانه توزیع شود تا همه بتوانند از متخصصین برخوردار شوند.

 

وی افزود: عزیزانی که در حوزه دارو فعالیت می کنند باید حساسیت جدی داشته باشند و نباید اجازه داد سوداگران منافع خود را با تهدید سلامت مردم تامین کنند؛ این یک جنایت نابخشودنی‌ است.

 

رئیسی با بیان اینکه واکسیناسیون برای همه مردم است گفت: ما در اسرع وقت واکسیناسیون همه مردم را مدنظر داریم و کسانی که در معرض اسیب اند باید در اولویت قرار گیرند و در این امر از واکسن داخلی و اگر امکانش نبود از واکسن خارجی مورد اعتماد و معتبر که نظام سلامت تامین شود باید استفاده کرد.

 

رییسی گفت: در کشور امکانات کم نداریم و نیروی انسانی کارامد کم نداریم. در دولت آینده، پرداخت درمان از جیب مردم را به نصف کاهش می‌دهیم و هزینه درمان از طریق "کارت سبز سلامت" پرداخت شده و از مراجعان به مراکز درمانی هیچ مبلغی دریافت نخواهد شد.

وی افزود: سیاست جمعیت و توسعه خدمات ناباروری باید بدون چون و چرا اجرا شود./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: